tilbage

Land Rover Forum  

31498: Køb af defender (01-02-2006 21:50:06)
Lars Madsen (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 83.92.13.203)
Hej.

Skal nok et smut til Jylland og kigge på denne Defender.

http://www.bilbasen.dk/biler/forhandlere/show.asp?id=718000054&page=1

Er der noget man skal være opmærksom på. ???

Kan godt selv håndtere en co2 svejser, samt værktøj. Har altid haft ældre biler, har bandet over dem, men savner alligevel en, at skrue på.

På forhånd tak.

Lars Madsen
31500: sv: Køb af defender (01-02-2006 22:46:43) (svar på 31498)
Kristian Elof Sørensen #7086, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 80.62.57.130)
Der står den er momsfri. Hvis du vil bruge bilen privat skal du så betale moms til det kære skattevæsen. Hvor meget det beløber sig til er ikke sådan lige at vide, det er ikke momsen af salgsprisen men momsen af en eller anden værdi de synes en bil af den model og alder har. Jeg har ikke selv prøvet dette bureaukratiske cirkus, men det er der sikekrt andre her på forummet der har, som vil delagtiggøre dig i dets lyksaligheder, hvis altså det er aktuelt for dig.

Ellers så kig efter rust i de dele der kan ruste. Adskillensen imellem førerrum og motor (kaldet torpedoen iblandt de indviede) ruster ganske forfærdeligt foroven omkring luftklapperne og i hjørnerne, ned langs siden der hvor dørene sidder på og forneden i fodkasserne. Det er noget tidskrævende at fikse da meget skal skilles ad og fjernes for at komme til. Der fåes reparationsstykker til dørstolper ne og de øverste hjørner men ikke til stykkerne omkring luftklapperne med den buede kant.

Rammen kan naturligvis også ruste, så bank lystigt på den med en spids hammer for at afsløre standen. Bagtil under varerummet og helt ude foran imellem kofangeren og forreste tværstiver er normalt de værste steder. Du kan stort set få alle dele af rammen i små stykker beregnet til påsvejsning som erstatning for bortrustede dele, og det er ikke dyrt. Det er mere arbejdstiden der er udgiften, også her.

Så er der alt det normale man altid skal tjekke på brugte biler. Er den stjålet og er sælgeren ejeren. Bremser den lige, går motoren ordentligt, viekre servostyringen, virker gearkassen og reduktions gearkassen uden bøvl og mislyde, drypper noget olie (hvis ikke er den enten i ekseptionelt god stand eller også er de ædlere dele ved at ruste op pga. olie mangel ;-]), hvilken stand er dæk og fælge i, duer alt det elektriske osv. osv. osv.

Kontroller lige at reduktions gearkassen duer og at center differential spærret duer.

I øvrigt har jeg en 90" af samme årgang, motor type, og karosseri type. Min er bare hvid ;-)

31501: sv: sv: Køb af defender (01-02-2006 23:11:25) (svar på 31500)
Lars Madsen (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 83.92.13.203)
Hej.

Momsfri betyder at der er betalt moms af den. Det lyder meget billigt (næsten for billigt). Har sent en mail til forhandleren. Om den skal synes og evt. hvornår. Jeg ved godt det ikke er en ny bil jeg måske køber.. Er en N/A Defender ellers identisk med en turbo diesel. MHT. bremser osv. Har lidt i tankerne at ligge en anden motor i. Hvor lang levetid (KM) kan det forventes at motor, gearkasse holder på sådan uden turbo.

Har skiftet det meste af bagrammen på min gamle Landcruiser LJ70 (død nu men ikke pga. af rust)(Med dele fra en tysk ramme) Så er lidt i træning. Går udfra det også er de bagerste dele der tærer på en LR.
Måske skulle jeg kigge lidt på nogle forskellige biler før jeg beslutter mig, så der er noget at sammenligne med. Så jeg ikke for lavet et panik køb..

Men er sikker på det er Defender jeg vil have. i 90" Kæresten ryster dog på hovedet af mig.

Lars
31503: sv: sv: sv: Køb af defender (01-02-2006 23:21:17) (svar på 31501)
Paul Sehstedt #0027, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 83.88.204.124)
Nå, et tillægssvar:
Jeg kender sælgeren Ole Meldgaard som en reel mand. Har handlet med ham flere gange - aldrig syndt - kender andre, som kan sige det samme.
Min OneTen 2,5 har rundet de 252.000 km og triller fortsat pænt.
En 2,5 n/A er uden turbo, yder ca. 68 hk.
Prisen lyder ok uden at have kendskab til selve bilen. Du kan få en rigtig fed bil ud af den, hvis du selv kan svejse etc.
En professionel motorkonvertering i UK koster ca. 60.000 DKK, men så er det fabriksny 300 tdi med alt nødvendig kram incl. moms og arbejdsløn.
Alternativt kan motoren selvfølgelig hovedrepareres i DK og udstyres med et high performance topstykke fra Turner. Skulle give ca. 20 - 30 % mere effekt.
Check out Turners homepage.

Mht kærestens hovedrysten: hvis det er dig, som betaler gildet, må du forklare det hende. Tager du af husholdningspengene, kan du få et problem.
31514: sv: sv: sv: sv: Køb af defender (02-02-2006 13:10:26) (svar på 31503)
Søren Ignaz #6905, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 80.166.239.114)
Det er svært at se det er Ole Meldgaard, der sælger bilen? Det fremgår ikke af linket til bilen??

Men det vil helt klart være en blåstempling. Du kan ihvertfald få en helt klar og ærlig vurdering af hvad der skal laves og hvad det vil koste. Og derfor er prisen også 100 % afstemt i forhold til hvad du får. Hverken mere eller mindre. Husk det er afhentning.

Et par forslag til hvad der måske skal laves på den:
Sandblæsning af fælge, lidt svejsearbejde, måske nye bremser, lidt elektronisk, tætning, smøring, pakninger i motor, styretøj. Spørg evt hvad den vil koste nysynet.

Og held og lykke. Vi regner med at se dig som medlem i klubben snarest.

LR hilsen
31515: sv: sv: sv: sv: Køb af defender (02-02-2006 13:18:08) (svar på 31503)
Claus A. Kjøller #1105, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 194.239.28.200)
Hej Paul

Hvordan er du nået frem til at det er Ole Meldgaard der er sælger?

I følge annoncen i Bilbasen er sælgeren Porsinggaard i Brædstrup.

og iøvrigt...køber man en 90" for 19.900 hos en forhandler kunne det godt tænkes at der skal bruges en reservel eller to før det bliver rigtig godt.

mlrh
claus
31522: sv: sv: sv: sv: sv: Køb af defender (02-02-2006 18:26:39) (svar på 31515)
Paul Sehstedt #0027, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 83.91.159.53)
Det ved jeg da heller ikke !
31502: sv: Køb af defender (01-02-2006 23:12:23) (svar på 31498)
Paul Sehstedt #0027, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 83.88.204.124)
Når bilen står annonceret som momsfri, betyder det, at der ikke kan hæves moms af handelen efterfølgend.
Det betyder, når du betaler købesummen, så er prisen incl. moms.
Momsfri betyder faktisk, at der er betalt moms af bilen...

31505: sv: sv: Køb af defender (01-02-2006 23:31:31) (svar på 31502)
Lars Madsen (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 83.92.13.203)
Grunden til hendes hovedrysten. Er at jeg vil sælge min Landcruiser GX90 fra 97. Det er også en god bil, men som alle biler går sådan en også i stykker og når den gør koster det bare. Savner også noget at skrue på, og rode med. Tror det er derfor jeg ikke er så glad for min nyere landcruiser, som jeg var for min gamle..

Lars
31506: sv: sv: sv: Køb af defender (02-02-2006 00:21:23) (svar på 31505)
Paul Sehstedt #0027, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 83.88.204.124)
Tjah, en Land-Rover defender i den alder kan kræve mere opmærksomhed end kæresten.
Men på den anden side bestemmer du selv, hvornår Defenderen skal skride...
Måske kan du endda lave en fornuftig handel med Ole...
31517: sv: Køb af defender (02-02-2006 16:13:29) (svar på 31498)
Benno Søndberg Clausen #5329, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 80.161.201.186)
Du skal være opmærksom på rust i rammen, blandt andet. Selvom den ikke ser ud til at ligne en million må prisen efter mit skøn siges at være særdeles rimelig.

De fleste forhandlere ved udemærket hvad sådan en velkørende 90" diesel kan sælges for hvis den er lige til at gå til - og netop med det i mente, virker den billig.

Det plejer som regel at have sine rimelige årsager, så se godt efter rust overalt i rammen, omkring fjederbefæstninger, ved støddæmperbefæstninger og iøvrigt alle mulige andre steder. Gå ikke ud fra at den er i orden 10 cm længere henne på rammen, blot fordi den er fin, der hvor du banker.

Det ses ofte at oversiden af rammen kan være dårlig og måske endda med store rusthuller selvom resten ser "fin" ud. Det er selvfølgelig der hvor den er svær at komme til, lige under kabinen osv.

Kan du selv ordne al den slags, så er det jo fint, det er ikke så dyrt i dele, men mere arbejdsløn, så med alt held kan du få dig en god billig 90" på hånden.

Jeg har selv haft en 90" 2.5 D, det var ikke noget glansbillede eller nogen raket, men den gik fint og upåklageligt, kørte over 10 km/l og var altid meget stabil.

Pøj pøj med den.





31520: sv: sv: Køb af defender (02-02-2006 17:28:40) (svar på 31517)
Lars Madsen (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 83.92.13.203)
Hej.

Skal til Jylland og arbejde torsdag-fredag i næste uge så vil lige kigge lidt på den. Synes selv den ser helt fin og perfekt ud, men kærlighed kan jo gøre blind. Den er tilsalg uden nr. plader. og skal synes her i feb.
Tror det klogeste ville være lige at se på nogle andre også. mht. prisleje osv..

Er det normalt at hardtoppen går ud over førerkabinen, det fleste defendere jeg har set, er med fast (Alm tag).

Lars
31535: sv: sv: sv: Køb af defender (02-02-2006 22:49:58) (svar på 31520)
Claus A. Kjøller #1105, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 194.239.28.200)
den der med taget må du vist lige forklare nærmere. bilen i ovenstående link ser "normal" ud i toppen

vh claus
31536: sv: sv: sv: sv: Køb af defender (02-02-2006 23:20:15) (svar på 31535)
Lars Madsen (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 83.92.13.203)
De fleste jeg har set er som pickup. Hvor selve taget over kabinen. Så også kan tages af. For at gøre forvirringen total. Kan de også fåes med softtop. Er blevet lidt klogere på det sidste. Selve bilen er den samme, men hardtop, soft top osv. er måske som tilbehør. Er der ikke noget med PU/HT.

mvh Lars
31537: sv: sv: sv: sv: sv: Køb af defender (03-02-2006 00:45:56) (svar på 31536)
Kenneth Poulsen #0435, reg. l-f (medlem) (ip-adr: 194.255.74.22)

Hej Lars, betegnelserne er som følger:

PU = pick up = med lad og tag over kabinen.
HT = hard top = fast tag over kabine og lad (varevogn).

Og så er der lige soft toppen. Kan både dække lad og kabine eller kun lad og så med et pick up tag.

Alt er standart, alt efter hvad man ønsker, ved bestilling af ny bil, ellers kan det nemt eftermonteres.

Og så lige et par hurtige:

STW = station waggon = med bagsæder i.
LWB = long weelbase = 107", 109", 110", 125", 130".
SWB = short weelbase = 80", 86", 88", 90". 107",
County = udstyrsmodel.

MVH
Kenneth Poulsen
31548: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Køb af defender (03-02-2006 12:20:25) (svar på 31537)
Claus A. Kjøller #1105, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 194.239.28.200)
hej Kenneth

Er 107" specielt udviklet til radikale købere der ikke kan bestemme sig for om det skal være en lang eller en kort model ??

mlrh Claus ;-)
31552: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Køb af defender (03-02-2006 13:23:51) (svar på 31548)
Kenneth Poulsen #0435, reg. l-f (medlem) (ip-adr: 194.255.75.78)

Hej Claus, det har jeg da ikke en anelse om, da 107" blev præsenteret i 1954, altså 4 år før jeg blev født, men det er da en mulighed, de har jo aldrig rigtig vist hvad de ville, de skøre briter.
Valget i 1954, hvis man ville have en ny Land Rover, var 86" eller 107".
Kilde: www.landrover.dk ville gerne have kopieret oplysningerne, men uha da det tør jeg da ikke ;-) så i må selv klikke, og se under historie.

MVH
Kenneth Poulsen - der altid tilfører rigtige oplyninger, altså efter oraklerne har rettet dem ;-O
31553: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Køb af defender (03-02-2006 13:29:13) (svar på 31552)
Claus A. Kjøller #1105, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 194.239.28.200)
hej igen

oki..så røber jeg hvorfor jeg spørger:

I din oversigt har du anført 107" i begge katagorier ..såmænd ;-)

vh
cluas
31555: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Køb af defender (03-02-2006 13:37:51) (svar på 31553)
Kenneth Poulsen #0435, reg. l-f (medlem) (ip-adr: 194.255.75.78)

Hej Cluas? hædr hædr.
Det var jo det jeg skrev, mine oplysninger er rigtigte, altså når de er blevet rettet.
Jeg skrev indlæget 0:45, og sad og rodede lidt rundt i det.
Selvfølgelig må en 107" være LWB.
Det er ikke såån når man skal være klogeåge med lavt medlemsnummer, men jeg prøvede da ;-)

MVH
Kenneth Poulsen - der gerne vil rettes hvis det er forkert.
31558: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Køb af defender (03-02-2006 13:53:56) (svar på 31555)
Claus A. Kjøller #1105, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 194.239.28.200)
oki...

så tillader jeg mig at fremsende rettelsesblad #2

125" ændres til 127"

.......................HA...........
31559: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Køb af defender (03-02-2006 14:04:38) (svar på 31558)
Kenneth Poulsen #0435, reg. l-f (medlem) (ip-adr: 194.255.75.78)
Ha selv, nemlig, så skulle den ged vist være rettet.

MVH
Kenneth Poulsen

31563: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Køb af defender (03-02-2006 14:37:12) (svar på 31558)
Paul Sehstedt #0027, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 80.164.64.199)
Var der ikke også en 129" bygget til det hollandske marked ?
31560: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Køb af defender (03-02-2006 14:09:01) (svar på 31555)
Ib 0219 (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 194.255.39.33)
hej Kenneth

Dette er ikke ment som en rettelse, men som en tilføjelse.

Softtop - der er kanvas (i dag vinyl) over såvel førerhus som lad
PU - lukket førerhus/åbent lad - pressenning over lad er standard i DK

Der er også i tråden stillet spørgsmål til "kasketskygge" dvs når taget er ført længere frem end forrude. I 1987, da vi fik "kartoffelkuren" som gik hårdt ud over 4x4 biler, betød det at afgiftsreglerne blev ændret, således at det kun var pick-up modeller der kunne sælges, da varerummet i lukkede varevogne skulle udgøre mindst 50% af bilens totale længde. På baggrund af dette blev der herhjemme, også på Land Rover modeller, lavet flere forskellige mere eller mindre heldige løsninger, med bl.a fiberhardtoppe på 90", hvor toppen blev sat ovenpå PU-førerhuset, og de gik længere frem end forruden. Det skulle fortsat være en pick-up hvis man tog fibertoppen af.

Efterfølgende fik man så de gennemskårne modeller, både 90" og Range Rover Classic og til sidst fem håndfulde Discovery I i 3 dørsudgaven, hvor ombygningen blev udført af fabrikkens Special Vehicle Afd.

Dette er bl.a. årsagen til at der ikke findes ret mange brugte 90" og ingen Discovery I Van fra starten af 90'erne.

Disse "vand"artede modeller blev heldigvis afløst af standardbiler, da afgiftsreglerne blev ændret omkring midten af 90'erne, og man mere eller mindre vendte tilbage til de regler der var gældende indtil 1. aug. 1987.

I dag skal varerummet blot have en ladfladelængde, målt i 60 cm højde, på 120 cm. Som nævnt i tidligere tråd må hverken sæde eller hældende ryglæn/nakkestøtte gå mere end 10 cm ind i varerummet.

mvh
Ib 0219
31574: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Køb af defender (03-02-2006 19:13:39) (svar på 31560)
morten langerup (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 80.162.234.107)
Undskyld alle jer gamle, men hvor bliver truck cap som soft top af....!!


Mvh ML 5076

Stadig i kanvas.
31575: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Køb af defender (03-02-2006 19:46:43) (svar på 31574)
Paul Sehstedt #0027, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 80.164.64.199)
Det er den, som Ib omtaler som PU med eller uden presening
31586: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Køb af defender (04-02-2006 16:12:10) (svar på 31575)
Morten Langerup #5076, reg. l-f (medlem) (ip-adr: 80.162.234.107)
tror jeg ikke, du kan køre pu både med hårdt og blødt tag.

Altså blødt tag., åben lad.

Mvh Morten

31642: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Køb af defender (06-02-2006 08:46:04) (svar på 31586)
Ib 0219 (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 194.255.39.33)
hej Morten

Den udgave, blødt førerhus/åbent lad, du omtaler eksisterer ikke originalt.

mvh
Ib 0219
31669: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Køb af defender (06-02-2006 18:03:12) (svar på 31642)
Morten Langerup #5076, reg. l-f (medlem) (ip-adr: 80.162.234.107)
Muligvis men den er der..

Mvh Morten
31670: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Køb af defender (06-02-2006 18:10:22) (svar på 31642)
Morten Langerup #5076, reg. l-f (medlem) (ip-adr: 80.162.234.107)
lige en sidebem.. fordel, benplads/åbent lad.

Mvh Morten.
31673: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Køb af defender (06-02-2006 18:49:01) (svar på 31670)
Paul Sehstedt #0027, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 83.88.204.109)
Morten,
kunne jeg måske overtale dig til, at indvie såvel mig og andre interesserde i, hvad du egentligt mener omkring en softtop med åbent lad.

Når Ib nu skriver, den ikke eksisterer som standardvogn, fæster jeg min lid til dette udsagn.

Desuden er jeg aldrig i den tid, jeg har haft LR set en bil specificeret med softtop og åbent lad i LR's officielle brochure/udbud.

Og hvordan skulle et åbent lad give mere benplads ? Den forstår jeg nu heller ikke.

Det du måske har set, er en NAS-spec ( for det nordamerikanske marked ), softtoppen er ændret til at gå ned bag ved første række. Men den er altså ikke original LR !

Lad lys komme over dine udsagn !
31680: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Køb af defender (06-02-2006 20:45:41) (svar på 31673)
Claus A. Kjøller #1105, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 194.239.28.200)
gáften Paul

Nu er verden heldigvis skruet sådan sammen at ting godt kan eksistere uden at de er kendt i Sønderjylland og de Sehstedtske optegnelser. Således er det bl.a. med 90" softtop pick-up modellen. At bemeldte køretøj ikke skulle findes i de officielle lister er Land-Rover Ltd.´s problem.

Her på matriklen i Helsingør forefindes ( i somerhalvåret) et eksemplar af racen. Kludekabinen er pt. erstattet med en isoleret truckcap, men når græsset igen spirer i rudernes filtlister skiftes atter til blød hat.

Førende "kludepushere" i England er leveringsdygtige i såvel "bikinitops", løse "furme curtains", og lukkede tops.

og... den øgede benplads indfinder sig ved at man kan køre sædet længere tilbage da sæderyg og nakkestøtte ikke støder mod bagruden.

Sikkerhedsselerne monteres i beslag indkøbt til formålet eller på indersiden af rælingen.


med blødhat hilsen

Claus
31694: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Køb af defender (06-02-2006 23:33:56) (svar på 31680)
Paul Sehstedt #0027, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 83.88.204.109)
Go' sen aften Claus,

indlægget går på køretøjer i LR modelprogram...

Ab fabrik kan eller kunne du få en softtop full length, men ikke een med bikinitop.

Begrebet softtop pick up tolker jeg som en softtop over sæderne og et åbent lad !

Selve sædet kan du kun skyde så langt ud, som skinnerne tillader det. Hældningen på ryglænet kan ændres ved afmonteret hardtop. Sådan fungere det på min OneTen.

Hvad diverse pushere kan fremstille hører ikke med i diskussionen. Det er kun et plus i anden række...
31701: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Køb af defender (07-02-2006 09:38:51) (svar på 31694)
Jesper (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 152.73.28.188)
Selvfølgelig kan man få en OEM bikini top til D90'eren. De fleste NAS Defendere blev leveret med denne.

mvh Jesper.

31588: sv: Køb af defender (04-02-2006 19:28:10) (svar på 31498)
Anders Kofod Mogensen MJY #5653 (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 87.49.202.207)
Hej Lars

Var lige været forbi forhandleren på vej efter rundstykker i morges og kigge på den, tjaaa. det vil nok være nemmere at skifte hele rammen end at lave den, der er store huller!! Resten af bilen er godt brugt, men det er vist ikke være end et par week ender i garagen kan lave om på.
så hvis du ikke skal bruge den lige med det samme er det et fint projekt, du er velkommen til at ringe til mig og hører mere,

MVH Anders
87979020
31597: sv: sv: Køb af defender (04-02-2006 22:58:05) (svar på 31588)
Lars Madsen (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 83.92.13.203)
Hej Anders.

Tak fordi, du kiggede på den. Må hellere kigge efter en anden så, da min egen nuværende bil skal indgå i en byttehandel. Ellers må jeg vente til sommer også lave defender. Også bruge den 2-hjulede som transport middel imens. Kan man få hele chassis rammer til en sådan, og hvad er prisen ca. Det må da være nemmere og bedre i det lange løb end at lappe på den gamle ramme, hvis den altså er meget tæret..

Lars Madsen
31599: sv: sv: sv: Køb af defender (05-02-2006 10:13:42) (svar på 31597)
Paul Sehstedt #0027, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 83.88.204.109)
Du kan få galvaniserede rammer til en 10 - 11.000 DKK i UK. På hovedsiden finder du ud til højre et link som hedder land Rover links. gå ind dér og find fx. designa eller richard chassis.
31606: sv: sv: sv: sv: Køb af defender (05-02-2006 14:54:25) (svar på 31599)
Knud Madsen (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 83.91.164.49)
Er der nogen der ved, hvad det koster i afgift, at udskifte rammen på en gulplade-bil eller en bus fra sidst i firserne????

Det er ikke noget der fremgår af ToldSkats hjemmeside så vidt jeg kan finde frem til.

Passer disse nye, galvaniserede rammer ordentligt?

mvh
Knud #3283

31607: sv: sv: sv: sv: sv: Køb af defender (05-02-2006 15:11:51) (svar på 31606)
Paul Sehstedt #0027, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 83.88.204.109)
Hvis du går hen til bilsyn og forklarer, at du vil renovere hele bilen og bl.a. galvanisere rammen, hvor risikoen er, at stelnummeret forsvinder, får den en genindhugningstilladelse....

Flere har hentet rammer i UK og været tilfredse med pasformen. I øvrigt fines også galva-torpedoer samt fodbrønde!
31624: sv: sv: sv: sv: sv: Køb af defender (05-02-2006 20:27:42) (svar på 31606)
Anders Kofod Mogensen #5653, reg. mjyl (medlem) (ip-adr: 83.93.239.90)
Hej Knud og Lars

Jeg kan varmt anbefale Richards chassis, (http://www.richardschassis.co.uk/) har købt både 88" og 109" rammer hos dem, de levere også 90" og 110" og vil man have specielle ændringer kan det også laves, fik lavet motorophængene på 109"eren om så jag kan lægge en 2,5 N/A eller 200 TDI i. samt løs gearkasse vange og så fik vi vist 15 % i rabat da vi var medlem af DLRK, jeg brugte EHJ Combifragt (70278600) til hente det, husk rammerne kan stables eller stilles på høj kant så koster det mindre, fik 3 rammer hjem til halv pris fordi vi sagde til dem at de kunne stables.

MVH Anders
31632: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Køb af defender (05-02-2006 22:53:42) (svar på 31624)
Knud Madsen (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 83.91.164.49)
Så vidt jeg kan se, laver de vist ikke rammer til RRC, hvis man skulle få den vanartede ide??

3283 Knud
31635: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Køb af defender (05-02-2006 23:24:20) (svar på 31632)
Lars Madsen (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 83.92.13.203)
Hej alle.

Tak for mange input. Nu er jeg da helt overbevist om at det er en Defender jeg skal have. Jeg kigger videre i brugtmarket og håber jeg finder en snart. Jeg vil dog helst have en turbo diesel, men det skal ikke være afgørende.
Tak for svar, alle sammen. Glæder mig til jeg bliver LR ejer.

Lars Madsen