tilbage

Land Rover Forum  

Index
31865: Købte 90" 300Tdi i Italien (10-02-2006 13:15:00)
Daniel (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 80.88.151.211)
Hej

Jeg har lige købt en 90" 300Tdi, årgang 1994, kørt 100.000km. Jeg købte den i Firenze i Italien, ved en autoriseret forhandler, som har lavet totaleftersyn på den... Jeg gav 9.500 Euro (ca. 71.000DKK) for den og skal derned igen for at hente den om ca. 6 uger.
Jeg regner med at betale 20-25.000DKK i afgift, bruge 2-3.000DKK på gulplade-ændring, plus 1-2.000 til andre omkostninger. De to turer til Italien + køreturen hjem kommer til at koste mig ialt ca. 10.000kr.
Ialt kommer bilen til at koste mig 104-111.000DKK.
Jeg kommer med et indlæg mere, ligeså snart jeg nærmer mig slutningen af sagen.
Hvis andre skulle være interesseret i at gøre det samme, står jeg gerne til rådighed...

Hilsen, Daniel
Index
31868: sv: Købte 90" 300Tdi i Italien (10-02-2006 14:26:54) (svar på 31865)
Søren Ignaz #6905, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 80.166.239.114)
Interessant. Tillykke med den. Det er altid sjovest at finde præcis den bil man helst vil eje - og så ovenikøbet gøre et eventyr ud af at importere den selv.
Jeg har lige set 3 fine mørkeblå 90" fra 1996-1995 på www.mobile.de til 3900 Euro. Men de har en 2,0 benzinmotor med 116 dk! Den kender jeg ikke. Gør i? Er det "bare" en typisk rover K motor, der egentlig ikke er lavet til en Land Rover eller hvad kan i sige om den?

Jeg glæder mig til at høre resten af din historie Daniel. Og vi ses vel som medlem i klubben her?

LR hilsen
Index
31877: sv: sv: Købte 90" 300Tdi i Italien (10-02-2006 17:37:07) (svar på 31868)
Brian M. Christensen #6471, reg. sjyl (medlem) (ip-adr: 80.166.142.143)
Mojn Søren

Jeg har snakket med ham gutten som har dem stående, og det er rigtig nok at det er 2,0 Benzin motorer der er i bilen. Fordi det er et krav fra militæret i Østrig. Men de kan ikke Kører/Starte lige PT. :-(

/Brian MC
Index
31879: sv: sv: Købte 90" 300Tdi i Italien (10-02-2006 17:58:37) (svar på 31868)
Daniel Haraldsson (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 217.10.190.58)
Jeg kiggede også på nogle 90" i Italien, som havde den 2.0 liters bensinmotor (formentlig den samme motor). De italianske Carabinieri (Militærpolitiet) kører i dem og efter sigende køber de dem ind på grund af at bensinmotoren er væsentlig billigere i indkøb end 2,5 liters diesel.
De biler her er måske en overvejelse værd, især fordi de ikke kan køre. Det er jo en fin undskyldning for at installere en Tdi300 motor, som du nok ville drømme om alligevel ;-)

Hilsen, Daniel

PS: Jeg vil gerne med i klubben, ligeså snart jeg får bilen ud og køre...
Index
31883: sv: sv: sv: Købte 90" 300Tdi i Italien (10-02-2006 20:21:12) (svar på 31879)
Henning Rogren #6732, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 80.167.34.26)
Og hvorfor skulle man da lige drømme om en TDi? - Diesel er da noget man bruger i en fiskekutter ;-)

mvh,
Henning
RR 4,6 Stw
88" S2A 2,25 Stw
- Begge Benzin narurligvis
Index
31885: sv: sv: sv: sv: Købte 90" 300Tdi i Italien (10-02-2006 21:24:27) (svar på 31883)
Daniel Haraldsson (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 80.88.151.211)
Ups

Det var ikke meningen at du skulle få kaffen galt i halsen, Henning.
Hver mand sine lyster. Jeg er bare syg med lyden og sejtrækket fra en diesel-motoren og så hele konceptet i "dyr i anskaffelse, billig i drift"...
Så lyder turboen bare sååå godt...

Hilsen, Daniel
Index
31918: sv: sv: sv: sv: sv: Købte 90" 300Tdi i Italien (12-02-2006 14:12:05) (svar på 31885)
Søren Ignaz #6905, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 82.143.239.176)
Var det slet ingen der ville ytre sig om den 2,0 liter benzinmotor jeg egentlig spurgte til?
Paul, Kjøller mfl. plejer da at være god for en kommentar og/eller en teori om dette og hint.
Med benzinhilsen