tilbage

Land Rover Forum  

Index
31954: Død motor Range Rover V8 1997 (13-02-2006 13:43:02)
Klaus Sorner #4548, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 80.62.159.53)
Er der nogen der har kendskab til at en RR går total død, når den har stået parkeret i 3-5 dage.
Der er ny bodycomputer og helt nyt batteri.

Det er sket for mig 8-10 gange. Den har været i Kalundborg flere gange, og kommer tilbage - at nu er det problem overstået.
F.eks. at DR sender på en frekvens der ligger meget tæt op ad RR's fjernbetjening, der bevirker at den står og aflader.
Bodycomputeren var stået af.
Batteriet der sad i var for lille.
o.s.v., o.s.v.
Jeg kan næppe tro jeg er den eneste der har dette problem.

Klaus Sorner
Index
31974: sv: Død motor Range Rover V8 1997 (13-02-2006 19:56:40) (svar på 31954)
Henning Rogren #6732, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 216.65.236.166)
Hej Klaus

Min RR 4,6 HSE stw fra 1996 her et ligende symtom. I de 2 år jeg har haft den har jeg parkeret ca. een gang hver 14. dag i Kastup lufthavn. 3 - 4 gange har jeg opevet at den var "død" når jeg kom hjem efter 2 til 5 dage. Jeg har oplevet problemet både på P3 og P8, og har nu opgivet at finde en årsagen, for når jeg måler på bilen går den fint i "dvale" efter et lille stykke tid.
Så - Jeg har valgt at tilskive det til britisk humor.. da min 1996 model har eletronik fra SAGEM som jo er fransk, så der kan umulig findes nogel redning for en sådan kombination ...;-)

mvh,
Henning
Index
31978: sv: sv: Død motor Range Rover V8 1997 (13-02-2006 20:55:53) (svar på 31974)
Carsten Petersen (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 83.88.175.165)
Din Range Rover går sikkert fint i "dvale" og har et acceptabelt ampereforbrug, som ikke kan aflade batteriet i den nævnte periode, normalforbruget i dvaletilstanden er ca. 40 milliamp.

Problemet kan være at "dvaletilstanden" kun varer indtil modtageren til dørlåsesystemet modtager et signal i området 433 MHZ, body control modulet (BeCM) opfatter det som et låse/låseop signal og styreboksen våger op, styreboksen har et ret stort strømforbrug indtil den falder i dvale igen, det kan gentage sig mange gange især i lufthavnen hvor der er mange sendere som bruger den nævnte frekvens. Vognen låser naturligvis ikke op, da det signal boksen modtager ikke er korrekt. En mindre følsom modtager kan monteres del nr. YWY500170.

Hilsen
Carsten Petersen
Index
32508: sv: sv: sv: Død motor Range Rover V8 1997 (04-03-2006 12:43:14) (svar på 31978)
Klaus Sorner #4548, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 80.62.159.53)
Hej Carsten,
Jeg undersøger muligheden om det kan skyldes hvad du antyder, jeg har godt hørt om en mindre følsom modtager.

Med venlig hilsen
Klaus
Index
32509: sv: sv: Død motor Range Rover V8 1997 (04-03-2006 12:47:05) (svar på 31974)
Klaus Sorner #4548, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 80.62.159.53)
Hej Henning,
Det er jo kun en lille trøst at jeg ikke er alene med dette problem, men den mindre følsomme modtager der er kommet på markedet, vil jeg interessere mig lidt for, det lyder som om det kunne være løsningen.

Med venlig hilsen
Klaus
Index
31989: sv: Død motor Range Rover V8 1997 (14-02-2006 13:16:33) (svar på 31954)
Rasmus Hintze #6799, reg. øsj (medlem) (ip-adr: 85.81.106.209)
Hej Klaus...
Du skal få kontrolleret om din generator er defekt, det er meget sandsynligt at det er den som står og aflader!!! Generatoren kan sagtens lade som den skal når motoren kører, men når motoren er stoppet så har man problemet! Mange tror at det er elektronikken som er defekt og det er den som er skyld i strømtab, så starter man med at udskifte komponenter fra en ende af og dette ender med at blive en bekostlig affære som du nok har erfaret! Det er sjældent at det faktisk er elektronikken som er færdig, selv mange autoelektrikkere tager fejl! Så start med at sætte fokus på generatoren!

Med venlig hilsen
Rasmus
Index
32507: sv: sv: Død motor Range Rover V8 1997 (04-03-2006 12:39:29) (svar på 31989)
Klaus Sorner #4548, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 80.62.159.53)
Hej Rasmus tak for dit svar, jeg vil naturligvis undersøge om det skyldes generatoren.
Tak for hjælpen
Klaus