tilbage

Land Rover Forum  

Index
35280: Startspærre Discovery II (25-05-2006 20:50:22)
Steen Christensen #6842, reg. øsj (medlem) (ip-adr: 129.142.27.194)
Hej, dav.

Jeg har rumsteret med sikringsboksen i maskinrummet på min Disco TD5 aut, og i den forbindelse har jeg haft afmonteret batteriet.
Nu er der sket det ubehagelige at jeg ikke kan starte bilen.
Fjernbetjeningen kan jeg hverken låse eller låse op med - batteriet er ok.
Nødadgangskoden virker ikke.
Kontrollampen for startspærren lyser/blinker ikke.
Nøglen i tændingen giver nogle unormale advarselsbip og nogle underlige tegn og gerninger i displayet (se bilede), men startmotoren reagerer ikke.

Jeg har tjekket stikforbindelserne på undersiden af sikringsboksen, men kan man alligevel forestille sig at jeg har har rumsteret lidt for voldsomt?
Dette er vel ikke normale symptomer bare fordi batteriet har været afmonteret...?
Index
35286: sv: Startspærre Discovery II (25-05-2006 22:37:07) (svar på 35280)
Claus Christiansen #4995, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 80.161.1.165)
Hej Steen,
Umiddelbart kunne det tyde på, at du ikke har fået deaktiveret startspærre korrekt, hvilket måske kan skyldes fejloplysning i instruktionsbogen (det har der været både instruktionsbogen til min Freelander og min Disco II - ved begge har jeg fået en kopi af instruktionerne fra forhandleren). Det er i alle fald værd at prøve!
1. drej nøglen til låseposition (mod fronten) 1 gang og hold den der i min 5 sekunder
2. drej nøglen til låseposition x-gange (1 sikkerhedskodenr.)
3. drej nøglen til låseopposition x-gange (2 sikkerhedkodenr.)
4. drej nøgle til låseposition x-gange (3 sikkerhedkodenr.)
5. drej nøgle til låseopposition x-gange (4 sikkerhedkodenr.)
6. drej nøgle til låseposition 1 gang (hvis koden er rigtig kommer der 2 advarselstoner (hvis den er forkert kun en)
7. du må ikke låse døren op men kun kigge på alarmkontrollampen - den vil blinke hvert 2 sekund i 5 minutter
8. når kontrollampen holder op med at blinke, låser du op og sætter nøglen til position II indenfor 30 sekunder og vupti startspærren er deaktiveret (misser du de 30 sekunder, startspærres den automatisk igen og det er forfra.

Håber det lykkedes.

Hilsen
Claus
Index
35288: sv: sv: Startspærre Discovery II (25-05-2006 22:54:57) (svar på 35286)
Claus Christiansen #4995, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 80.161.1.165)
Ups lige en lille ændring:

Bilen skal være låst før du går igang.

1. drej nøglen til låseOPposition (mod fronten) 1 gang og hold den der i min 5 sekunder

Hilsen
Claus
Index
35290: sv: sv: sv: Startspærre Discovery II (25-05-2006 23:12:32) (svar på 35288)
Claus Christiansen #4995, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 80.161.1.165)
Hmm! tror jeg bør gå i seng!!!!

Du får lige den fulde vejledning igen (med rettelser)

Bilen skal være låst.

1. drej nøglen til låseopposition (mod fronten) 1 gang og hold den der i min 5 sekunder
2. drej nøglen til låseopposition x-gange (1 sikkerhedskodenr.)
3. drej nøglen til låseposition x-gange (2 sikkerhedkodenr.)
4. drej nøgle til låseopposition x-gange (3 sikkerhedkodenr.)
5. drej nøgle til låseposition x-gange (4 sikkerhedkodenr.)
6. drej nøgle til låseopposition 1 gang (hvis koden er rigtig kommer der 2 advarselstoner (hvis den er forkert kun en)
7. du må ikke åbne døren men kun observere alarmkontrollampen - den vil blinke hvert 2 sekund i 5 minutter
8. når kontrollampen holder op med at blinke, sætter du dig ind og sætter nøglen til position II indenfor 30 sekunder

Alle gode gange 3!! håber det virker denne gang.

Godnat.

hilsen
Claus
Index
35296: sv: sv: sv: sv: Startspærre Discovery II (26-05-2006 09:50:21) (svar på 35290)
Steen Christensen (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 129.142.27.194)
Hej Claus.
Tak for hjælpen - det endte med at blive lidt indviklet (smiley).
Men så vidt jeg kan se, er det den samme instruktion der står i min instruktionsbog, og den lod sig slet ikke imponere af det.
Det gjorde den derimod da jeg endnu en gang tjekkede stikkene i sikringsboksen, og det viste sig faktisk at der var et stik, jeg ikke havde sat rigtigt i - UPS! Så nu kører den.

God weekend
Index
35300: sv: sv: sv: sv: sv: Startspærre Discovery II (26-05-2006 14:00:49) (svar på 35296)
Claus Christiansen #4995, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 80.161.1.165)
Rart at du fandt fejlen.

Har selv 2 gange en sen aften stået på en tom parkeringsplads på min bedre halvdels arbejde og bikset med at få de rigtige koder ind, for at deaktivere startspærren på Freelanderen. De havde nogle rimeligt store elektromotorer på lager en 20 - 30 m fra hvor bilen var parkeret med det resultat, at bilen overhovedet ikke reagerede på fjernbetjeningen.

God weekend.

hilsen
Claus