tilbage

Land Rover Forum  

Index
35992: Brug for hjælp til at finde mekaniker (23-06-2006 19:56:51)
Flemming Andersen (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 80.196.19.233)
Hej, jeg er ny RR-ejer, en lidt ældre sag fra 1997, 4,6 HSE, som jeg nu gerne vil have gennemgået af en kyndig og entusiastisk mekaniker, der helst ikke skal koste en bondegård - jeg bor på Amager - hvem er bedst i nærheden af mig?

AutoNorden servicerer, men har andre nogle erfaringer med dem?

venligst

flan
Index
36003: sv: Brug for hjælp til at finde mekaniker (24-06-2006 08:45:17) (svar på 35992)
Henning Rogren #6732, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 80.167.34.26)
Hej Flemming

Til lykke med bilen, den er jeg helt sikker på du bliver rigtig glad for.
Dog vil jeg sige at Land Rover Danmark og de fleste af de uoriginale reservedels pushere tilsyneladende ikke mener at der er et øvre loft for reservedeladvancer på denne P38 model. Derfor vil jeg kraftigt anbefale at du finder dig en værksted som kan/vil tage stumper hjem fra england, eller lade dig selv skaffe dem. Jeg har selv på denne måde sparet over 23.000 på diverse stumper inden for det sidste halve års tid.
Jeg har desværre nogen erfaring med værksteder tæt på Amager, men kan da klart anbefale Chris/Stenløse biler (http://www.stenlose-biler.dk/)hvor jeg får min serviceret.

mvh,
Henning
Index
36006: sv: Brug for hjælp til at finde mekaniker (24-06-2006 11:10:38) (svar på 35992)
Søren Ignaz #6905, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 82.143.239.45)
Hej

Jeg har rigtig dårlig erfaring med AutoNorden, der i mine øjne højst kan tillade sig at kalde sig et sted, hvor de sælger japanerbiler. Kendskab, interese og erfaring med LR finder du ikke der - og ej heller uddannede mekanikere indenfor dit område osv. Se iøvrigt tidligere tråd om emnet/stedet.
Find noget andet. Hvad med Box i Birkerød eller Tony Madsen i Præstø? Det ville jeg gøre.

Held og lykke med bilen. Nu har du vel købt originale reservedels og værkstedsmanualer ikke?
Index
36021: sv: sv: Brug for hjælp til at finde mekaniker (25-06-2006 16:26:33) (svar på 36006)
Flemming Andersen (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 80.196.19.233)
Kære alle, tak for jeres hurtige og kyndige kommentarer. Det lyder som om, jeg skal holde mig fra AutoNorden, så jeg vil prøve nogle af de andre, I anbefaler. Jeg er mildt sagt amatør - og har endnu ikke skaffet mig de manualer, men er også lidt ræd for selv at pille ved urværket. Det går nok over, men foreløbig vil jeg rigtig gerne have den chekket godt igennem, så jeg ikke ødelægger noget vitalt på grund af mine nybegynder-evner.

Jeg så en tidligere tråd om manualer, hvor jeg fandt linket til den gratis online-manual, der ikke kan printes, og det lyder som om, at den eneste vej til de originale er at købe dem hos en forhandler.

venligst

Flemming
Index
36040: sv: sv: sv: Brug for hjælp til at finde mekaniker (26-06-2006 10:34:03) (svar på 36021)
Søren Ignaz #6905, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 194.209.66.41)
Hej Flemming

Manualer købes via klubbutikken - se link her på Forum. Du kan ovenikøbet se foto af forsiden først. Men det er de bedste penge du kan bruge på din bil inden du går igang med den. Køb evt både rep/værkstedsmanual OG reservedelsmanual så du kan udpege og bestille præcis de stumper du mangler. Det er en rar ting. Og så kan du jo deltage i klubaftener i din region og få en masse hjælp osv.

Husk du selv er herre over hvad der skal ske med din bil og at det er en fantastisk fornemmelse selv at lave noget på den. Det er meget nemmere end du tror - så bare kom igang.

LR hilsen
Index
36011: sv: Brug for hjælp til at finde mekaniker (24-06-2006 21:33:10) (svar på 35992)
Jakob Edelvold Sørensen #6318, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 214.13.187.31)
Hej Flemming.

Jeg har erfaring med Autonorden, men de har tilsyneladende ikke erfaring med Land Rover (eller Range Rover).
Jeg vil give andre her på forum ret i, at de virker meget uprofessionelle hvad Land Rover angår.
Jeg kørte engang min bil til et lille service hos dem, og da jeg spurgte til de mest basale ting, der tydeligt fremgår af Land Rovers service-skemaer, kendte de hverken til svarene på (kontrol-)spørsmålene eller service- skemaerne.
Det er mig en gåde, hvorfor de stadig har lov til at kalde sig autoriseret værksted. (Ib?)

MVH Jakob Edelvold.
Index
36124: sv: Brug for hjælp til at finde mekaniker (29-06-2006 15:48:58) (svar på 35992)
Henrik (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 83.90.37.6)
Prøv henrik pedersen i kalundborg 26377529