37817:
sv: Dinitrol Behandling (12-09-2006 17:25:36) (svar på
37810)
Alexander Thorstein Jørgensen #7334, reg. nvsj (medlem) (
ip-adr: 217.157.187.247)
Hej Kenneth,
Jeg kender ikke omtalte firma meeeen...
Jeg kan udmærket forstå, at du vil rustbeskytte din 90". Men der er samtidig et par spørgsmål, du bør stille dig selv inden en sådan opgave udføres.
Pris/tid/kvalitet.
Pris: En rustbeskyttelse kan købes alt for dyrt - men også alt for billigt..
Tid: Hvis du kan aflevere bilen om morgenen og hente den om aftenen... så glem firmaet... kvalitet tager tid - forvent 2 dages 90"fri eksistens...
Kvalitet: Det er meget svært at vurdere kvalitet lige umiddelbart... Jeg har desvære personlig erfaring med et par af de uheldige af slagsen, hvorfor jeg også sprang til tasterne nu...
Nogle renser undervognen med vand (Dinitrol, Mercasol, Suvo, Tektrol m.m.) Andre med trykluft.. det er en religionssag hvad enten de vælger det ene eller andet.Argumenter er mange for begge dele, men som udgangspunkt kan man i hvert fald konkludere at en sommertør bil, der pludselig skal skylles nedenunder med en masse vand ikke kan gennemtøres på under 12 timer med ca. 40 grader varm luft... og hvilke firmaer gør det??!!
Jeg foretrækker personligt trykluft, hvorfor få fyldt hulrum med vand?? Pava anvender eksempelvis trykluft, men produktet "afvaskes" for let - af vand på vejbanen og i terræn.
jeg bruger i firma i Vordingborg - Palle's An10rust - han er regulær... har meeeget stor samvittighed med sit arbejde og har sprøjtet vores 2 biler for nyligt med Suvo - det lugter mindre end Dinitrol - listeprisen var ca. 3900,- for en Range Rover så vidt jeg husker, men absolut intet at udsætte på arbejdet... tværtimod viste han mig nogle faglige småfejl på den tidligere rustbeskyttelse - Det er selvfølgelig i den modsatte ende af øen... og jeg er bosat på Midtsjælland - og var ligeglad med hvor, det skulle gøres, bare resultatet var i orden...