tilbage

Land Rover Forum  

Index
48878: Min 2,5 blifer for varm (21-07-2007 19:26:56)
Thomas Jacobsen #7786, reg. l-f (medlem) (ip-adr: 83.94.141.76)
Hej

Jeg har lige lagt en 2,5L i min SIII 88" i stedet for min udslidte 2,25l - Disel naturligvis.

Alt er (så vidt vides) monteret rigtigt.. M

Den bliver meget varm, efter 5 min i tomgang, kan man stadig holde på det øverste vandslange ved køleren (den store), efter 5 min almindelig kørsel, er den så varm så der ikke længere kan holdes på med bare hænder...

Den nederste slange på køleren er endnu ikke andet end håndvarm, og bliver aldirg meget varm..

Kølevandstemperaturmåleren viser fuldt udslag efter 3 min i tomgamg...

Hvordan skal jeg fejlsøge? Nogen der har forslag til evt fejl?

Hilsen Thomas
Index
48880: sv: Min 2,5 blifer for varm (21-07-2007 20:52:37) (svar på 48878)
Kenneth Poulsen #0435, reg. l-f (medlem) (ip-adr: 87.49.233.12)
Hej Thomas, den skal bare have en ny termostat.
Eller også passer føleren fra 110 " 2,5 motoren ikke med instrumentet i serie III'eren (mest sandsynligt).
Den øverste kølerslange skulle gerne blive ca. 90 grader varm, det er den øverste slange det varme kølevand kommer ind i fra motoren og vandet i den nederste slange har så været igennem køleren og skulle så være til at holde på.
Du er altid velkommen til at ringe til "klågeåge" (undertegnede) :)
Mvh
Kenneth Poulsen
Index
48881: sv: sv: Min 2,5 blifer for varm (21-07-2007 21:28:10) (svar på 48880)
Thomas Jacobsen #7786, reg. l-f (medlem) (ip-adr: 83.94.141.76)
Hej Kenneth

Tak for dit svar... Tror du at jeg umiddelbart kan bruge føleren fra den anden motor??


Hvordan går det med din egen motor?? er du kørende igen?

Hilsen Thomas
Index
48884: sv: sv: sv: Min 2,5 blifer for varm (22-07-2007 01:54:58) (svar på 48881)
Kenneth Poulsen #0435, reg. l-f (medlem) (ip-adr: 87.49.233.12)
Hej Thomas, du kunne da prøve om føleren passer i hullet på 2,5'eren.
Ellers kan du tape en føler fra et stegetermometer (udeafovnen model med ledning) fast på den øverste kølerslange for at se hvor varm den egentlig bliver.

Min egen skal have en ny/anden dieselhøjtrykspumpe og så skal hele den nymonterede køler/front og den nye tandrem af igen.
Den gamle pumpe skal renoveres for mellem 5 og 15 kilo = en ombytterpumpe, så jeg skal ud og finde en brugt når jeg har "tid".
Shit happens.
Mvh
Kenneth Poulsen