tilbage

Land Rover Forum  

Index
52984: Skadeligt at køre på 4 af 5 cylindre? (24-10-2007 07:56:03)
Anders Northeved #3732, reg. nvsj (medlem) (ip-adr: 193.32.3.83)
Hej,

For nogle dage siden fik vi et problem med motoren i vores TD5'er, således at den kun kørte på 4 af de 5 cylindre. Det var tydeligt at det var et problem med CPU'en eller noget andet elektronisk. Vi stod mit i en off-road konkurrence i Polen og valgte derfor at vende næsen hjemad uden at fuldføre konkurrencen for at spare motoren.

Normalt ville jeg aldrig fortsætte en større køretur med en defekt motor hvis det kan undgåes, men bilen kørte faktisk nogenlunde fint (men selvfølgelig med nedsat trækkraft).

Derfor er mit spørgsmål: Er der nogen der ved om en TD5'er tager skade af at køre nogle tusinde km med kun 4 udaf 5 cylindre?
Spørgsmålet er selvfølgelig under forudsætning af at min diagnose af problemet er korrekt og at motoren ikke udviser andre problemer.

Mvh
Anders
Index
53095: sv: Skadeligt at køre på 4 af 5 cylindre? (25-10-2007 21:43:51) (svar på 52984)
Ole Rasmussen #2919, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 87.58.53.250)
Hej

Hvis fejlen er, at der ikke bliver tilført brændstof, så er det ganske uskadeligt.

Der er gennem årene flere motorfabrikanter der har gjort det med vilje for at spare brændstof på motorer, hvor lidt ujævn motorgang er af mindre betydning.

Hilsen
Ole