Hej Mads
Jeg tror jeg ved hvordan du har det. Da jeg fik min SIIa mente jeg også at det ikke kunne gå stærkt nok med at få skrællet den der gule JCB-farve af og malet den grøn, få skruet den alt for store styrtbøjle af, og skiftet Pajero-sæderne ud med de originale, og få erstattet Brazil-fælgene med nogen rigtige fælge. Men ting tager tid.
Nu har jeg så kørt i den et stykke tid, og er efterhånden blevet kendt i sognet på den gule farve, og styrtbøjlen holder trods alt bikinien over sæderne, samt yder en hvis beskyttelse, hvis jeg skulle ryge i grøften. Og sæderne, tjae, jeg ved den ville blive mere original med de sorte plastic-sæder jeg har liggende, men jeg sidder nu godt nu. Jeg kunne dog slet ikke drømme om at skifte 109" forakslen med de kraftige bremser ud med en original, heller ikke motoren fra Leyland-tiden og den fuld-synkroniserede gearkasse.
Alligevel brugte jeg flere måneder på at finde nogen originale Lucas viskermotorer, for det er da stadig min drøm at den en dag fremtræder så original så muligt. Men indtil da, så hygger jeg mig med min rendegravergule II'er, og det ville da også være trist hvis projektet var overstået med det samme, hvad skulle jeg så lave?
Held og lykke med dit projekt.
Serie-hilsen Niels Lysebjerg
http://www.lysebjerg.dk/Land_Rover.html