tilbage

Land Rover Forum  

Index
61393: Luftfilter/Batteri (01-04-2008 18:07:30)
Rune Sckerl #7948, reg. mjyl (medlem) (ip-adr: 83.93.118.244)
Er der nogen der ved noget om udskiftning af "olietønden" til et mindre luftfilter så der kunne blive plads til et extra batteri på "olietøndens" plads, jeg har læst om KN filtre men blev ikke klogere (måske min fejl) kan det lade sig gøre ? er der nogen der har erfaring med andre luftfiltre ? det er en serie III bil, benzin fra 1974.

mvh. Rune
Index
61409: sv: Luftfilter/Batteri (01-04-2008 21:36:48) (svar på 61393)
Anders Kofod Mogensen #5653, reg. mjyl (medlem) (ip-adr: 83.93.239.31)
Hej Rune

du kan få et rigtig "amerikaner" filter til at sætte direkte på karburatoren, kender et par stykker, som kører med det, det ser både godt ud og så får du masser af plads, kan ikke huske filter nummeret, men her er et link til siden

http://www.dot-e.dk/knfilter.dk/kn_clamponovallistdk
du skal have det som passer bedst til din karb. at den så er til flere HK er ikke så vigtigt, kører selv med et 150 HK i min 2,5 N/A diesel med 67 HK.
RA-071v eller RC-0981 kunne nok bruges, de er i hvertfald ret lave, så de ikke går på motorhjelmen. men ring evt. og spørg dem.

På billedet kan du se hvordan man kan gøre på en 88" med 2,5 N/A og snorkel.

SIII Hilsen Anders Mogensen
Index
61411: sv: sv: Luftfilter/Batteri (01-04-2008 21:40:50) (svar på 61409)
Bjørn Beyer Lauridsen #7995, reg. mjyl (medlem) (ip-adr: 62.107.146.40)
denne løsning passer vel også på en 2,5 TD der gerne vil have mere luft og en snorkel.

Mvh Bjørn
Index
61429: sv: sv: sv: Luftfilter/Batteri (02-04-2008 00:28:24) (svar på 61411)
Anders Kofod Mogensen #5653, reg. mjyl (medlem) (ip-adr: 83.93.239.31)
Hej Bjørn

Tja, men jeg ville sætte en intercooler ind efter filteret, og så skal du nok lave en lidt større filterkasse end min, da der jo skal mere luft igennem til sådan en turbo, men selve filteret kan du også bruge.
det er et KN RC-2600 filter, i et 140mm rør, den skal nok være 160 - 170mm på din og sørg for god plads mellem indsugshul og toppen af filteret så du får et ordentligt flow.

SIII Hilsen Anders
Index
61441: sv: sv: sv: sv: Luftfilter/Batteri (02-04-2008 09:15:22) (svar på 61429)
Anders Kofod Mogensen #5653, reg. mjyl (medlem) (ip-adr: 83.93.239.31)
Hej Bjørn

Lille fejl, intercooler er selvfølgelig mellem turbo og indsug. manifold.

SIII Hilsen Anders
Index
61454: sv: sv: sv: sv: sv: Luftfilter/Batteri (02-04-2008 17:04:39) (svar på 61441)
Bjørn Beyer Lauridsen #7995, reg. mjyl (medlem) (ip-adr: 62.107.146.40)
Hej Anders

jeg har købt intercooler men mangler lige tiden og den helt rigtige løsning til hvordan det skal være. jeg har også overvejet at sætte en anden filterløsning på i sammeombæring.

mvh Bjørn
der har holdt naboen vågen hele natten med en glemt walkie
ups!!!
Index
61646: sv: sv: Luftfilter/Batteri (06-04-2008 20:02:37) (svar på 61409)
Rune Jakobsen (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 87.63.35.30)
Hej

Det luftfilter du har siddende direkte på indsugningsslangen, hvor har du det fra? og hvad med slangen, hvor køber man den?

Er igang med et snorkel projekt til min 109" og der er ikke længere plads til luftfilterkassen med turbo og intercooler proppet ned ved siden af en 2.25l

mvh
Rune
Index
61440: sv: Luftfilter/Batteri (02-04-2008 09:06:25) (svar på 61393)
Rasmus Hintze #6799, reg. øsj (medlem) (ip-adr: 85.81.106.209)
Hej Rune
Kig på Paddocks hjemmeside og se under KN filtre,- her vil du finde løsningen på dit ønske!

mvh.
Rasmus
Index
61652: sv: sv: Luftfilter/Batteri (06-04-2008 22:06:29) (svar på 61440)
Paul Sehstedt #0027, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 83.88.204.100)
HUSK lige på, at den øgede luftmængde også skal ud igen, altså større udstødningsdimenstion... ellers opstår der modtryk.
Index
62267: sv: sv: sv: Luftfilter/Batteri (21-04-2008 15:53:32) (svar på 61652)
Mikkel Stig Christensen #8018, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 130.228.53.195)
kan du uddybe dette? Jeg har lige monteret et ITG filter i den almindelige luftfilterkasse på min 300 tdi - jeg har ikke snorkel på. Er derandet der skal ændres for at undgå modtryk?

Mvh Mikkel