tilbage

Land Rover Forum  

Index
6275: Frontgitter RR 1981 (04-11-2002 14:20:15)
Jørgen Lykke (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: )
Jeg har en RR fra 81 med frontgitter med lodrette gitre og tågelygter og vil gerne skifte til frontgitter med vandrette gitre uden huller til tågelygter, men som går helt ud til blinklysene.
Er der nogen der ved hvilken årgang jeg skal søge efter og ligeledes om jeg løber ind i problemer med denne ændring.
Index
6379: sv: Frontgitter RR 1981 (11-11-2002 20:36:07) (svar på 6275)
Andreas Berg Madsen (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 80.212.69.77)
Hej Jørgen. Jeg har en RR 86 med lodret frontgitter. Da jeg køpte den havde den et vandret gitter, som jeg nu har fjernet. Det lodrette gitter er originalt på 86-modellen og det ser MEGET bedre ud. Så vidt jeg hust kom det vandrette gitter året efter, altså i 87, men jeg er ikke 100% sikker. Det er muligt det kom 2-3 88 eller 89.
Den løsning som var på min var at den tidligere ejer havde skåret enderne af den vandrette gitter og så fusket det på plads mellem lygterne. Som du sikkert har regnet ud er problemet lygterne, som på de eldre årgange sidder i jernrammer, hvor det på de nyere årgeange er bygget ind i gitteret.
Den løsning som var på min så nogenlunde ud, men jeg må siger at den originale gitter ser helt klart best ud. Hvis du er intereseret kan du da få det vandrette som sad i min, men det kan ikke anbefales!
Ved ikke om det var til nogen hjælp...
MHV
Andreas
Index
6389: sv: sv: Frontgitter RR 1981 (12-11-2002 14:03:00) (svar på 6379)
Jørgen (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 80.196.94.198)
Jeg kan forestille mig at det ikke ser godt ud hvis ændringen bliver lavet som det var på din, men det jeg vil gøre er at montere lygterne i nye beslag så de passer ind i hullerne på EFI gitteret. Jeg vil altså ikke afkorte dette men bruge det i den originale længde. Grunden til at jeg vil ændre dette er at jeg har et gitter med plads til tågelygter og lygterne skal skiftes da parabolerne er rustne.