tilbage

Land Rover Forum  

Index
6546: V8 m. fugtproblemer? (27-11-2002 16:42:54)
Adam Hillestrøm (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 212.242.54.30)
Min RR V8 Aut. fra 1987 har fået problemer med at tage gassen når motoren er kold. Problemet virker nærmest på samme måde som tilkoksede tændrør eller dårlig forbindelse på et tændrør. Hvis man træder varsomt på speederen kan bilen køre nogenlunde, men trædes speederen hurtigt ned virker det som om motoren sætter ud. Problemet er størst omkring 2000 omdr./min. og opefter. Når motoren er gennemvarm (efter 5-6 km) forsvinder problemet, og der er fuld trækkraft både ved moderat acceleration og ved maks. acceleration. Motoren er netop i sidste uge (professionelt) justeret og problemet er opstået herefter. Evt. kan noget måske være "gået galt" i forb. med justeringen??

Håber, at nogen kan bidrage til opklaring af problemet.

På forhånd tak.

mvh
Adam
Index
6549: sv: V8 m. fugtproblemer? (28-11-2002 09:52:37) (svar på 6546)
Frimodt (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 62.243.39.102)
Hej: Jeg tror nu ikke det skyldes fugt, det er snare det at du har fået motoren justeret, det er sådan at mekanikeren justerer co'en, det er luft bladningen, og når den bliver justeret så lavt som den skal er den meget tynd, det vil sige at der er lidt benzin til luften, og det kan give problemer når motoren er kold og især hvis der er et uorginalt luftfilter på eller der ikke kommer varm luft i indsugningen, dette kun hvis det er en karburator model.
Det kan afhjælpes ved at give en højere luftbladning.
Index
6625: sv: sv: V8 m. fugtproblemer? (05-12-2002 14:27:39) (svar på 6549)
Adam (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 212.242.54.30)
Hej, Tak for rådet. Jeg gik tilbage til reparatøren som (pr. kulance) har genjusteret. Det ser ud til at virke.