Så lykkedes det at finde og afhjælpe fejlen - tak for de mange gode forslag. - Og tak til de mange andre som har tilbudt hjælp i "nødens stund".
Det var Paul som løb med det vindende bud.
Da det endelig lykkedes mig at få tankmåleren ud - den måtte stå i blød i WD40 en nat - så kunne jeg med lommelygte og et par knæk på nakken komme ind og kigge... og derinde, der lå da vist noget lige i nærheden af sugerøret, som ikke skulle være der.
Det var ikke muligt at fiske objektet ud via tankmålerhullet, så der var kun den sure vej med at pille tanken af.
Af med tanken og af med returrøret, og så kunne jeg med en lang spids pind spidde "objektet". Det viste sig at være en tjald-lignende klump af ubestemmelig herkomst, som sugerøret vist havde hygget sig med ved festlige lejligheder.
Og så skiftede jeg lige fødepumpen ved samme lejlighed. Jeg havde jo bestilt en ny og da jeg stod med begge to i hånden og kunne mærke forskellen på pumpearmenes funktion, så var der ingen tvivl om, at den gamle pumpe havde mistet en hel del af sin ungdoms virilitet - der var ikke meget sprøjt tilbage i den.
Så manglede der bare en udluftning efter alle kunstens regler og en ordentlig prøvetur.
Prøveturen blev en trailertur til Sorø for at hente min nødstedte Light Weight.
110'eren trak som aldrig før mens LW'en stod på traileren med knust hjerte... (motoren sprang i luften på vej til LA).
Der er ingen tvivl om, at bilen har fået væsentlig bedre trækkraft nu og at det skyldes den nye fødepumpe.
Den periodiske fejl med total mangel på kraft skyldes helt sikkert "objektet" i tanken.
Jesper
- nu med kun 1 defekt Land Rover