tilbage

Land Rover Forum  

Index
6786: Hvilken bilvarmer skal vi vælge ? (19-12-2002 19:07:18)
Eya & Jan Andersen (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 80.62.89.68)
Hvilken bilvarmer skal vi vælge ?
Vi har en Defender 90",og vil gerne have mulighed for at holde temperaturen på et rigemeligt niveau da vores hunde nogle gange skal vente på os bag i bilen.
Vi har læst meget om Webasto's og Bosch's både dem der kun varmer luften op, og om dem der både varmer vand og luft via bilens eget varmeapperat.
Men hvad er godt ? hvad siger jeres erfaringer ?
Defenderens varmeapperat er jo ikke noget der kan steges bøffer på :)
-så kan en vandvarmer overhoved varme bilens kabine op ?
-Har det nogen praktisk betydning at få motoren varmet op ? Jeg er godt klar over at det hele glider lidt lættere når det er varmt, men...?
Forøvrigt det er en 300tdi, og vi har et 110 Ah batteri.

LR - hilsen, og god jul.
Eya & Jan
Index
6787: sv: Hvilken bilvarmer skal vi vælge ? (19-12-2002 19:43:52) (svar på 6786)
paul sehstedt (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 212.54.69.169)
TAk for sidst. Det var hyggeligt at møde Jer til vort oktober-arrangement.
Der er nu kommet en indsugningstrakt til Defendere - ca. 20 GBP + porto - som giver varmeblæseren bedre luftindtag. Derfor vil jeg nu anbefale et vandfyr, som først opvarmer kølevandet/holder det varmt og styrer defrosteren. Siden I kun har en relativ lille kabine, skulle det sikkert række. Jeg får da varme fødder i min 109 STW også uden brug af varmluftoliefyret. Skulle glæde mig/os i regionen at se Jer igen til et af vore arrangementer!
God jul.
Index
6794: sv: Hvilken bilvarmer skal vi vælge ? (20-12-2002 18:27:37) (svar på 6786)
Michael Intile (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 80.63.131.14)
Sådan en vil jeg da - brrrr brrrr - gerne ha´ Poul!
Mvh. Michael