tilbage

Land Rover Forum  

Index
6800: Forlygter SIII (22-12-2002 13:55:35)
Urban Larsen #4263, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 195.249.77.11)
Har nogen i dette udemærkede forum kenskab til forlygter passende i en SIII, udover de alm. kendte Lucas/Hella-lygter, jeg tænker her i retning af de nyere køretøjer med deres meget skarpe hvide lys, deres paraboler/glas er meget finere udført end det gamle Lucas/Hella-bras. Der var engang nogle lygter som var lavet af Marschall, men existere de mere? Kan nogen komme med en viden på dette område, end bare det sædvanlige pladder med dårlige forbindelser,piratpære, el.montering af extralygter, vil det vare meget kærkomment.
Index
6801: sv: Forlygter SIII (22-12-2002 14:43:14) (svar på 6800)
S. Vels (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 217.157.204.130)
Der er en anden mulighed for bedre lys. Du skal dog have hånden lidt dybere i lommen.

Jeg har Hella R2000 monteret på skørtet foran køleren. De giver alt det fjernlys man overhovedet kan ønske.

Nærlyspærene er gule. I snevejr eller tæt tåge, skifter jeg til nærlys. Det gule lys slår ikke tilbage på samme måde som hvidt lys. Snefald bliver næsten usynligt.

Om ovenstående er passende, er en temperamentssag.

Med venlig hilsen
S. Vels
Index
6802: sv: Forlygter SIII (22-12-2002 16:31:47) (svar på 6800)
Kristian Klinge #5331, reg. øsj (medlem) (ip-adr: 80.198.20.52)
..Jeg kører med Osram silverstar i min 110, de skulle eftersigende give 50% mere lys i lysfeltet. Om det lige er 50% ved jeg ikke men det er ihvertfald heltsikkert at de lyser kraftigere, længere og helt klart også klarere. De giver ikke det samme gulagtige lys som alm. halogenpære.
Det lyder som om de biler du beskriver er biler med xenonlys. Det er rigtigt hvad du siger med at parabolerne og glassene er meget klarere, men pærene er også anderledes de indeholder en bestemt gas (xenon) og de bruger 24.000 volt og ikke 12v så det er også nødvendigt med en transformer. En ombygning til din land rover kan godt lade sig gøre men er omkostelig og langt fra lovlig.