tilbage

Land Rover Forum  

Index
6908: støddæmpere og fjedre (05-01-2003 23:08:10)
Nikolai Norup #5948, reg. øsj (medlem) (ip-adr: 62.84.221.237)
Hej !
Jeg mistænker mine støddæmpere + fjedre for at være udskiftningsmodne...
Jeg kører en 90 Benzin fra 84.
Er det hos midtjydsk de fås billigst eller hva ?
Bilen bruges ikke til offroad(endnu anyways), hvilke er da de bedste(og billigste) ?
Desuden oplever jeg nu hvor det er blevet koldt at bilen ligesom "hakker" når jeg kører; skyldes det ujævn tænding eller er det noget andet. Selv om motoren er kørt relativt varm gør den det. Desuden er min tomgang ujævn og pruttende, til tider går bilen simpelthen ud. Den er i øjeblikket på en redex kur og har lige fået skiftet olie. Jeg bruger 95blyholdig, måske ville det være en god ide at skifte til 98 blyholdig i denne kolde tid, eller er det ligegyldigt ?
Er det svært at justere tomgangen ?
Er der i øvrigt nogen der kender et godt sted at få gennemgået/justeret gearkassen(på sjælland), i.e. et billigt sted ?

På forhånd tak for svaret
&
Rigtig godt nytår til jer alle
fra
Nikolai Norup
5948
Index
6929: sv: støddæmpere og fjedre (06-01-2003 22:36:21) (svar på 6908)
Peter & Gitte Struntze #2005, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 194.239.233.238)
Hej Nicolai, jeg vil personligt anbefale dig at købe lidt dyrere støddæmpere, gerne dobbeltvirkende gas støddæmpere. Enten De Carbon eller Old MAn Emu. De er ikke meget dyrere end dem fra midtjydsk.
Når din motor hakker skal du nok overveje at få den justeret hos en mekaniker.
Hvornår har du sidst skifet:
-tændrør
-tændrørskabler
-strømfordelerdæksel m. rotor
-osv.

Hvor mange KM har moteren kørt. En 90" V8'er har det med at brænde knasten af mellem km 140.000 og 180.000 det kan være at den skal skiftes.

Jeg tror ikke at andet benzinvalg vil ændre på dine problemer.

Vedr. din gearkasse så har 90" V8 en god men dyr gearkasse, og det er derfor ikke billigt at få en sådan renoveret. Men prøv at kontakte Jan fra Box Auto, han har meget stor erfaring med renovering af gearkasser.

Håber ikke jeg har taget modet helt fra dig
Hilsen
Struntze
2005
Index
6942: sv: sv: støddæmpere og fjedre (07-01-2003 23:02:37) (svar på 6929)
Nikolai Norup (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 130.227.205.226)
Hej Struntze o.a.
Efter en længere snak med midtjydsk, kom jeg frem til at gas nok er det bedste til dæmperne og det er i jo så rørende enige.
Jeg er pt. igang med at skifte platiner og kondensator, men lortet vil sgu ikke starte !!!! ØV!
Forhåbentlig bare et justeringsproblem...?!???
Tændrørene er spritnye og kablerne rimelig nye(dvs. i god stand).
Det er i øvrigt ikke en V8, som jo klart er det mest normale her til lands(undtaget naturligvis diesel!!), men til gengæld en 2,25. En lille nuttet sag...
Men tak for hjælpen og det er taget ad notam.
MVH
Nikolai Norup
#5948