tilbage

Land Rover Forum  

Index
70441: range rover (07-10-2008 16:41:30)
John Kornum #8076, reg. øjyl (medlem) (ip-adr: 77.241.138.83)
hej jeg har kigget lidt på range rover da jeg overvejer at skifte min serie III ud...
hvad skal man være opmærksom på når man kigger efter range rover?? jeg har kigge lidt på nogle ann her på siden.
bla en på hvideplader fra 76 v8 3,5 med manuel gear..
og en 2,8 med autogear fra 89/90..
og hvordan med priserne på sådan en vogn?

mvh john
Index
70443: sv: range rover (07-10-2008 17:28:40) (svar på 70441)
Knud Torp Madsen #3283, reg. nvsj (medlem) (ip-adr: 79.138.228.47)
Som du ser, får man dem nærmest smidt i nakken, så standen kan jo i og for sig være ligegyldig. Dur den ikke, er det bare ud og en ny fat!! :-)

mvh
Knud, med RRC 1986 2,4 VM og ind til videre tilfreds.
Index
70448: sv: sv: range rover (07-10-2008 17:39:58) (svar på 70443)
Kenneth Poulsen #0435, reg. l-f (medlem) (ip-adr: 87.55.48.239)
De er 3 ting der er utroligt væsentligt at få kigget godt og grundigt efter:

1) Rust
2) Rust
3) Rust

En Range Rover karrosse. er jernstativ beklædt med alu.plader og der er mange steder hvor det kan være kritisk, selvom bilen er tilforladelig ud.
Det bedste ville være at få en erfaren Range Rovermand med ud og kigge på slæden, han ved hvor han skal banke.
Mvh
Kenneth Poulsen
Index
70459: sv: range rover (07-10-2008 21:03:05) (svar på 70441)
Anders Rasmussen #2889, reg. mjyl (medlem) (ip-adr: 87.55.206.107)
Hej john du vil ikke fortryde købet af en Range Rover. De Er meget velkørende, på lande vej, og suveræn i terræn. Med hensyn til rust har de svagheder i den bagerste del af rammen, fra ca baghjulsophænget og bagud. og i karrossen er det inderskærmene i for,paneler og bunden foran. bagklapper og rammen i bag hvor bagklapperne er fastgjort. Man kan få alle plade dele i England til fornuftige priser.

Men en 76 Range Rover som er i rimelig stand, var nok ikke et dårlig køb når man tænker på at det er en veteran til lav vægtafgift.

Mvh Anders
Index
70466: sv: sv: range rover (07-10-2008 21:42:31) (svar på 70459)
John Kornum #8076, reg. øjyl (medlem) (ip-adr: 94.191.242.100)
hva er at foretrække auto eller manuel gear også i terræn??

anders er det ikk først en veteran når den fylder 35 år?

på længere ture fik jeg at vide at v8eren kører ca 8 km pr ltr (den med manuel gear)

og den 2.8 automatgear kører ca 9 km pr ltr

kan det passe??

mvh john
Index
70467: sv: sv: sv: range rover (07-10-2008 21:50:43) (svar på 70466)
Anita Kjærgaard #3092, reg. l-f (medlem) (ip-adr: 77.212.219.89)
Hej John

Hvilken model med 2.8 mener du?

Ang forbruget på en 3.5/3.9 er det nærmere 5-7 km/l

Mlrh.Søren 1990 rrc v8 3.9
Index
70470: sv: sv: sv: sv: range rover (07-10-2008 21:59:27) (svar på 70467)
John Kornum #8076, reg. øjyl (medlem) (ip-adr: 94.191.242.100)
hej søren det er begge biler jeg har fundet på dlrk børsen men den med 2.8 har en daihatzu motor..

på v8eren er der et overdrive 5 gear kan det ha noget med det at gøre??

mvh john
Index
70472: sv: sv: sv: sv: sv: range rover (07-10-2008 22:17:19) (svar på 70470)
Anita Kjærgaard #3092, reg. l-f (medlem) (ip-adr: 77.212.219.89)
Hej
Ok så forstår jeg 2.8

5 gear,overdrive, manuel, automat det er marginaler der skiller.Har hørt ældre medlemmer snakke om 8-10 km/l på 3.5 v8.meeen :-).En japaner diesel ved jeg ikke meget om men 8-10 lyder rigtigt nok.
Hvis du virkelig gerne vil have en rrc så gør som vores kære formand foreslår få en til at hjælpe dig at finde den rigtige.Men en nyere model 1990-1994 gerne fra sydtyskland italien.Personligt syntes jeg køreglæden er størrer og du har knap 50hk mere at gøre godt med (v8).En 200 eller 300tdi er også kanon.
mlrh.søren
Index
70473: sv: sv: sv: sv: sv: sv: range rover (07-10-2008 22:30:02) (svar på 70472)
John Kornum #8076, reg. øjyl (medlem) (ip-adr: 94.191.242.100)
det handler vel også meget om køre stil mht km pr ltr??? jeg har haft en lupo oppe på godt 40km pr ltr, så jeg kan godt køre økonomisk, hehe.
men der er jo li det med prisen jeg har ikk mere end 18000 at gøre godt med. og v8eren er på hvide plader og fra ´76.. og blir eller er?? veteran snart.. så tænkte at når der er lavet rust for 15000 på den kan det vel ikk være helt galt.

tak for alle de gode og nyttige svar..

vinkeblink

john
Index
70474: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: range rover (07-10-2008 22:35:57) (svar på 70473)
Anita Kjærgaard #3092, reg. l-f (medlem) (ip-adr: 77.212.219.89)
hej John du skal ikke tænke for meget over brændstof øko.
med den slags biler bare nyd at køre i dem.
En ældre rrc er en fin "begynder" vogn,du får under alle omstændigheder sjov og køreglæde for alle pengene.
held og lykke med den.
Mlrh. Søren
Index
70486: sv: sv: sv: range rover (08-10-2008 10:29:40) (svar på 70466)
Anders Rasmussen #2889, reg. mjyl (medlem) (ip-adr: 87.55.206.107)
Hej John jo du har ret det er først når den bliver 35 år den bliver veteran. Jeg var vidst lidt hurtig i går.

De nye Range Rover køre selfølgelig bedre end en gammel model, men fordelen ved en ældre RR er at de er nemmere at lave end motor med indsprøjtning. Og de gamle 4 trins gearkasser er også stærkere men mere støjende, end de nye

En RR fra før midt 97 er heller ikke pålagt misundelses afgift.

Jeg har en RR fra 83 som jeg har lavet istand og den havde rust alle de klassiske steder.

Du er velkommen til at ringe hvis du har spørgsmål 75771159

Mvh Anders