tilbage

Land Rover Forum  

Index
7228: Gulvplader ? (25-01-2003 00:50:04)
Nikolai Norup #5948, reg. øsj (medlem) (ip-adr: 62.84.221.237)
hej med jer!
Er der nogen som har efaring med LR-gulve og udskiftning/afmontering deraf ?

Jeg skal have svejst en traverser/vanger/outriggers i passagersiden og det freokommer at være noget lettere hvis man fjerner gulvet der hvor passageren hviler med fødderne, (altså den horisontale del).
Der er, ser det ud til, nogle bolte/skruer, men de er naturligvis en stor rustbunke og skal velsagtens bores ud, men er det dét ? Er det rimelig ligetil ? Skal gulvet så ved remontering helsvejses eller pletsvejses eller er skruerne nok ?
Er der nogen som har erfaring med at skifte om til aluminiumsgulve ?
På forhånd tak !
Vh.
Nikolai Norup
#5948
Index
7229: sv: Gulvplader ? (25-01-2003 03:31:03) (svar på 7228)
paul sehstedt (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 212.54.69.214)
heiza Nikolai,
nå, Du er altså gået igang med det grove ?!?!? Du kan i UK købe færdige fodbrønde til ca £ 20 - 25, men Du kan også lave dem af aludørkplade. Svejsning eller forskruning er begge ok.
Hvilken slags musik spiller Du, siden Du fragter en del udstyr rundt ??? Der er Landsarrangement 2004 i Sønderjylland, hvor vi måske skal bruge musik/musikere ( hæhæ ). Da jeg fornylig var i Spanien, læste jeg om nogle udgravninger fra (tror jeg nok ) fønikernes tid...
Index
7233: sv: Gulvplader ? (25-01-2003 07:30:59) (svar på 7228)
Thomas (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 80.197.63.114)
Hej Nikolai!
Hvis det bare er gulvpladerne du skal ha' ud, så er det bare at skrue boltene ud (Eller skære dem ud hvis de er helt rustne) De fleste af boltene er skærmskruer, hvor der sidder små "clips" på den anden side. Resten af boltene er almindelige bolte med møtrikkker på bagsiden.
Så vidt jeg ved, så er gulvpladerne i alu, så de skal bare skrues fast igen med nye skærmskruer/clips og bolte/møtrikker.
Husk at lægge en gummistrimmel (eller andet) under pladerne, når du sætter dem på plads igen - Ellers kan passageren få våde fødder :-)

Mvh
Thomas
Index
7236: sv: Gulvplader ? (25-01-2003 14:56:43) (svar på 7228)
Mai & Stefan Wandel #6008, reg. øjy (medlem) (ip-adr: 80.162.194.101)
Hej Nikolai!
Efter købet af min serieIII piplede det ind med vand fra pedalbefæstigelserne i førersiden. Det viste sig snart at blive en større omgang - der var så mange gennemtæringer så en udskiftning af fodbrønden blev nødvendig. Jeg kontaktede på det tidspunkt Midtjydsk Reservedelslager men fik at vide at sådan en ikke kunne skaffes.
Derfor måtte jeg gå igang med at lave en selv. Der skulle måles ud, bukkes, svejses, bores osv.. Nu er jeg selv smedeuddannet, så det blev et forholdsvis nemt projekt. Men du spørger til dørkpladerne - det er nemmere end at klø sig et vist sted at skifte dem - dem får du ikke noget problem med - og ja, jeg ville under alle omstændigheder fjerne dem for tilgængelighedens skyld - og du skal bare skrue dem fast igen bagefter. Vær iøvrigt omhyggelig med svejsearbejdet - jeg kender andre der har fået "kasseret" deres arbejde ved syn. Held og lykke med arbejdet og tag den tid til det der skal til.
LR hilsen Stefan