tilbage

Land Rover Forum  

Index
72804: 5 Takter (02-12-2008 13:33:32)
Henrik Lehmann Carlsen #2870, reg. mjyl (medlem) (ip-adr: 78.156.219.17)
Lige et indslag hvis en skulle sidde og kede sig eller bare mangler noget at kigge på, rent teknisk ser det ret spændende ud.

http://www.diro-konstruktion.de/kompressormotor.html

http://www.diro-konstruktion.de/rkgg.gif
Index
72812: sv: 5 Takter (02-12-2008 14:24:17) (svar på 72804)
Søren Frimodt Petersen (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 87.51.71.86)
Hej carlsen
ja det ser spændende ud, men tvivler på funktionen. jeg ser umiddelbart to problemer: For det første har man prøvet at lave et lignende ventil system med et rør med kanaler der roterer i topstykket. Dog var det på en totakter. Men problemet var at man ikke kunne få røret lejret og tætnet ordentligt pga. varmen. Og umiddelbart ser det ud til at være et endnu større problem her da forbrændningen sker inde i røret! Problem nummer to er det med en slave cylinder der skal komprimere luft, det går bare ikke! Vi ved alle hvor ringe en motor yder når den ikke går på den ene cylinder, det bremser enormt meget.
Men det er selvfølgelig bare min vurdering og jeg kan nemt have overset noget..
Index
72842: sv: 5 Takter (02-12-2008 19:07:18) (svar på 72804)
Paul Sehstedt #0027, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 83.92.141.219)
Ret interessant - og så har de endda fået patentanmeldt opfindelsen i 1999.
De af Frimodt anførte thermiske problemer burde kunne løses ved anvendelse af keramiske motordele.
Index
72849: sv: sv: 5 Takter (02-12-2008 19:31:04) (svar på 72842)
Roberto Petersen #7754, reg. nvsj (medlem) (ip-adr: 80.161.118.70)
at inføre en ekstra takt kan jeg ik følge, så hellere en wankel motor
Index
72886: sv: sv: sv: 5 Takter (03-12-2008 10:44:24) (svar på 72849)
Jacob Geltzer #8049, reg. øsj (medlem) (ip-adr: 87.48.135.226)
ideen med roterende ventiler er ikke nogen nyhed, såvidt jeg husker var der en motorcykel fra jeg tror det var suzuki i 70'erne der kørte med dette system.