tilbage

Land Rover Forum  

Index
7278: Fodbrønde (27-01-2003 11:15:23)
Søren Møller #5023, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 195.100.68.50)
Kære Venner, jeg er den heldige ejer af en 88" 2 1/4 benzin fra 1981. Efter at have skiftet udstødning, støddæmpere, fjedre, sæder og en række andre småting, er mit næste mål udskiftning af fodbrøndene, der har gennemtæringer.
Hvordan gør jeg lettest det?
Skal jeg først skrue forskærmene af? Er det vanskeligt? Hvordan afmonterer jeg f.eks. pedaler o.lign? Jeg synes ikke det er tydeligt beskrevet i Manualen.
Hvis jeg nu er i gang er der så andre ting der med fordel kan gøres i samme moment?
På forhånd tak
Søren
Index
7293: sv: Fodbrønde (27-01-2003 17:34:48) (svar på 7278)
S. Vels (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 217.157.204.130)
Start med at få et overblik over omfanget. Der er ingen grund til at skille hele bilen ad for at lappe et lille hul.
Motorhjælmen afmonteres.
Forskærmen afmonteres ved at fjerne boltene ind mod kølerforpladen, samt de bolte der sidder i dørstolpen (skralde med forlænger og top ind mellem skærmen og fodbrønden). Hvis du ikke vil fjerne ledninger, kringles skærmen op på motoren og ligger der. Montér evt. multistik nu du har lejligheden.
Gå herefter fodbrønden efter med en listehammer og en stor skruetrækker.
Det er ikke sikkert at hele fodbrønden er tæret, så pedaler og styrehus kan evt. blive siddende .
Skær dårlig plade af i lige snit og lav nye af 2mm plade. Buk på en pladebukker eller kantsvejs pladestykker.
Giv reparationerne zinkspray i to omgange når du er færdig.
Saml bilen igen.

Med venlig hilsen
S. Vels