tilbage

Land Rover Forum  

Index
7422: Pick-Up (01-02-2003 18:39:20)
Michael Intile (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 80.63.131.14)
Tekst fra amerikansk LR-side: Both the standard pick up and the hi-capacity have removable roofs for open top driving.
Gælder det også for danske modeller?
Og hvis, hvordan gør man så?
Mvh. Michael 6101
Index
7423: sv: Pick-Up (01-02-2003 18:59:59) (svar på 7422)
Mai & Stefan Wandel #6008, reg. øjy (medlem) (ip-adr: 80.162.194.101)
Øh - hvis du spørger om man kan tage hardtoppen af, så er svaret ja. Du løsner simpelthen alle skruerne langs med ladet og over frontruden og får en til at hjælpe med at tage ved i den anden side - og vupti, så er det tid til solbriller og vind i håret. Husk så lige at montere en bagklap istdet for den store bagdør. - Var det det du hentydede til ?
LR hilsener Stefan
Index
7424: sv: Pick-Up (01-02-2003 19:06:43) (svar på 7422)
Michael Intile (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 80.63.131.14)
Vi prøver lige en gang til for Prins Knud (-:
Det er Pick-Ups (det er dem der hvor der ikke er noget bag på - kun et lad)
Det er taget på kabinen jeg mener. Jeg har lige været ude og kigge (i mørket) og jeg tror at det kan afmonteres med et snuptag (ganske få skruer). Det ser ud som om beklædningen afmonteres med 4 skruer.
Mvh. Michael
Index
7425: sv: sv: Pick-Up (01-02-2003 19:20:59) (svar på 7424)
Mai & Stefan Wandel #6008, reg. øjy (medlem) (ip-adr: 80.162.194.101)
Ok, ja - nu er jeg med.Det du her kalder Pick-Ups er vel egentlig det der hedder Truckcab med lad eller lign.- for de andres vedkommende kan de jo ændres til pickup når HT eller presseningtaget fjernes.
Men har du fået det for varmt - kunne du ikke bare slukke for den altid så velfungerende og naturligvis overdimensionerede varmeblæser som alle LR i overflod er udstyret med ??
LR hilsen Stefan
Index
7431: sv: sv: sv: Pick-Up (01-02-2003 23:25:45) (svar på 7425)
Michael Intile (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 80.63.131.14)
Nej - det er ikke hvad jeg kalder dem, det hedder de - PU og HCPU. Og nej jeg har ikke fået det for varmt, men det bliver vel sommer igen engang - forøvrigt har jeg Webasto i, så det går.
Forøvrigt har jeg fornyligt knaldet min vandpumpe (som ellers fungerede?) efter at jeg skiftede den er varmen blevet meget bedre.
But still (for at holde tråden) - hvordan afmontere jeg lettest taget på KABINEN.
Mvh Michael
Index
7437: sv: sv: sv: sv: Pick-Up (02-02-2003 09:24:00) (svar på 7431)
jesper (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 80.63.84.63)
Jeg har, i sommer, afmonteret taget fra min pick-up. Først fjernes loft himlen. Herefter fjernes skruerne der holder taget nede mod henholdsvis forrude rammen og den forreste del af laddet, det er lidt mere omfattende end på serie modellerne men ikke umuligt . Hvis du er stærk kan du stille dig op på laddet og selv løfte taget af( men pas på ryggen , det er ikke helt let!). Uden taget støttes forrude rammen kun af torpedo boltene og dør toppene ,og det er ikke nok til motorvejs kørsel. Et trick er at montere den foreste del af et softtop stativ, og så smide en bikini top over. Bestop laver Bikinien og stativet kan du få en masse steder.
Index
7438: sv: sv: sv: sv: sv: Pick-Up (02-02-2003 09:39:20) (svar på 7437)
Michael Intile (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 80.63.131.14)
Tak for det Jesper.
Det tror jeg at jeg må se, før jeg gør noget mere, og det er jo ikke rigtigt aktuelt lige nu (-:
Jeg forstår stadig ikke det der med ladet, men det er måske fordi min er en HC'er med sep. lad.
Efter det, jeg læste på den amerikanske LR-side, fik jeg indtryk af, at man bare lige sagde "vupti" og så var den ged barberet.
Jeg tror lige, at jeg vil kigge på din bil ved lejlighed - hvilken region tilhører du?
Mvh. Michael
Index
7442: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Pick-Up (02-02-2003 10:59:09) (svar på 7438)
Mikkel Fibiger #5177, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 80.160.102.171)
Hej Michael.

Hvis du bytter ordene i "arbejdsbeskrivelsen" ud, så du i stedet for "forrest på laddet" ud med "bagerst i kabinen", så er beskrivelsen helt rigtig og projektet ganske simpelt. På en almindelig PU/truck Cab, er lad og førerkabine ud i et og på din to seperate ting, som du slev nævner. Det kan sagtens lade sig gøre, Lara Croft's TompRaider-bil er en HCPU, dog med styrtbøjle på...

En åben Land Rover er det fedeste og hyggeligste køretøj man kan forestille sig, så rigtig god tur...

Mikkel
Index
7444: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Pick-Up (02-02-2003 12:29:07) (svar på 7442)
Jan Aabling (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 80.63.91.82)
Hej Jesper ...
Undskyld jeg blander min men jeg sad lige og fulgte med, men jeg mangler nogle oplysninger....??
Hvor finder du div. stativer til at montere en bikinitop? Når du nu har fået taget af?
Hvor finder man dem der sælger selve toppen, eller fremstiller man den selv??
Index
7449: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Pick-Up (02-02-2003 20:16:05) (svar på 7444)
Anders Kofod Mogensen #5653, reg. mjy (medlem) (ip-adr: 217.60.165.6)
Hej Jan

Ring til Midtjysk/Bertelsen ang. stativet de skulle de nok kunne klare ellers køb et eksemplar af Land Rover Owner Magasin der er både numre/websites osv. på både stativer og bikinier/klude til lige din LR, ellers prøv i oasen.

Index
7450: sv: Pick-Up (02-02-2003 20:53:07) (svar på 7422)
paul sehstedt (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 212.54.69.190)
Michael, hvad er det, Du har startet ? Jeg er overvældet af alle de svar, Du har fået på et simpelt spørgsmål... Nå, hvis nogen mangler stænger og stavier mv, så prøv også Williams, som er en seriøs udbyder.
Iøvrigt har jeg et foreslag til regering: der bygges en bro fra Danmark til England, så¨land rover-ejere nemt kan komme til UK for at købe lr-udstyr.

Måske skulle klubben overveje at aftale en rabatordning med enten DFDS eller P&O Northsea Ferries ??? Sidstnævnte har et virkeligt godt ta'selv bord...og så passer Hull som et godt invasionssted. P&O sejler fra Rotterdam eller Zeebrügge (B). Flinke mennesker, god service, rene skibe, gode kabiner... jeg bruger dem regelmæssig...
Index
7451: sv: sv: Pick-Up (02-02-2003 21:15:53) (svar på 7450)
Michael Intile (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 80.63.131.14)
Hej Paul
Ha Ha - ja jeg er også ganske overvældet og det er ikke engang det hele - jeg har også fået nogle mail uden om forummet (-:
Men det er da rart at man har mange lidelsesfæller.
Jeg frygter hvad der vil ske når jeg kommer ud med alle de oplysninger jeg har/får om Power Stroken - jeg har mailet til brasilien idag.
EN ting jeg har fundet ud af; en meget stor del af de bilfabrikater vi kører i Vesten, kører med motorer fra International Engines!!!!!!!!!!!!
Mvh. Michael
Index
7454: sv: sv: sv: Pick-Up (02-02-2003 22:43:17) (svar på 7451)
paul sehstedt (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 212.54.69.190)
Nå, så slap denne lilel hemmelighed ud. som vi gamle motorjournalister havde kendt til i en del år. Pga produktionsomkostningerne samt at fremme indsutrien i lavøkonomilandene blev motor - og gearkasseproduktion lagt ud. F.eks. får Scania alle gearkasser og aksler produceret i Bras.,medens Mercedes har en god produktion i Argentinien. Volvo har satset på Mexico - det fornuftigt træk.
Jeg synes, det er godt for verdensøkonomien og for selve produktet, idet en specialiseret produktion giver bedre resultater = produkter. Mens vi er ved alt dette, så fremstilles subframes til den nye Rolls Royce i Tønder, hvor også Renault og Lotus får chassisdele produceret. Idag er bilproduktion stort set ikke andet end samlesætarbejde ved samlebånd. Ved næste lejlighed må vi lige få en personlig snak. Vi har nogle gode arrangementer i regionen, hvor jeg gerne vil hilse på Dig. I Sønderjyllands brygges Danmarks bedste øl...