tilbage

Land Rover Forum  

Index
7430: serie 3 sygdom i 90 " (01-02-2003 22:56:06)
Anders Kofod Mogensen #5653, reg. mjy (medlem) (ip-adr: 195.249.113.242)
Hejsa allesammen

jeg har et lille trick spørgsmål.
jeg ved af erfaring at generatoren i min gamle serie 3 benzin ikke helt kan følge med forbruget når bilen står i tomgang. er det også tilfældet på en 2,5 N/A Diesel.

PS det kører fint, jeg er bare nysgerrig
Index
7433: sv: serie 3 sygdom i 90 " (01-02-2003 23:36:54) (svar på 7430)
Michael Intile (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 80.63.131.14)
Hvad er en 2.5 N/A Diesel - er det en NAS Diesel?
Mvh. Michael
Index
7435: sv: sv: serie 3 sygdom i 90 " (02-02-2003 04:27:47) (svar på 7433)
Troels (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 80.63.84.63)
N/A = Suge Diesel

NAS = North American Specification
Index
7436: sv: sv: sv: serie 3 sygdom i 90 " (02-02-2003 08:38:36) (svar på 7435)
Michael Intile (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 80.63.131.14)
Tak - så blv jeg så meget klogere (eller lidt mindre uvidende)
Mvh. Michael
Index
7439: sv: sv: serie 3 sygdom i 90 " (02-02-2003 09:57:50) (svar på 7433)
Ib Krause-Kjær (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 195.249.25.54)
Hej Michael,

N/A er en forkortelse af "normally aspirated"...

Mvh
Ib - 3662
Index
7441: sv: serie 3 sygdom i 90 " (02-02-2003 10:50:03) (svar på 7430)
Mikkel Fibiger #5177, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 80.160.102.171)
Hej Anders.

Der er et par småting der kan være årsag til at din bil ikke leverer strøm nok i tomgang.

Generatoren kan være slidt og når motoren så går i tomgang, roterer generatoren ikke hurtigt nok, til at levere den ønskede mængde strøm. En N/A diesel, og andre motorer, kan have de samme problemer.
Batteriet kan også være udskiftningsmodent og dermed have svært ved at optage strømmen.

Jeg ved ikke om det var det svar du søgte, men de nævnte symtomer er meget almindelige for ældre biler.

Hilsen

Mikkel
Index
7447: sv: sv: serie 3 sygdom i 90 " (02-02-2003 18:24:47) (svar på 7441)
Peter Ross (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 195.47.156.238)
Det kan også være laderelæet der ikke tillader nok strøm til batteriet. Jeg havde problemet på min motorcykel at generatoren tilsyneladende ikke leverede nok strøm til at kunne lade batteriet. Jeg fik det undersøgt hos en autoelektro mand og der fandt han ud af at generatoren ladede 14,4 volt men gav kun 13 volt til batteriet. Det er ikke nok til at kunne lade btteriet op og derfor kørte jeg altid med "fladt batteri" Jeg fik et nyt laderelæ på der nu er justeret ind til at giver 14,25 volt, og jeg har aldrig haft problemer siden. Om denne lille historie kunne hjælpe på et landrover problem, er jo en helt anden historie, men mon ikke ???

Peter 4742
Index
7448: sv: sv: sv: serie 3 sygdom i 90 " (02-02-2003 20:08:53) (svar på 7447)
Anders Kofod Mogensen #5653, reg. mjy (medlem) (ip-adr: 217.60.165.6)
Tak for de gode svar, de hjælper lidt
på det. Bilen fejler intet, (på det punkt).
Det var mere for at finde ud af om problemet med en for lille fabriksmonteret generator på 2,25 benzin/diesel også var tilfældet på den nyere 2,5 diesel.
min SIII laver nemlig ikke nok strøm i tomgang, hvilket jeg har fået fortalt er ganske normalt som følge af ovennævnte.
En anden ting, hvad model er gearkassen på 2,5 N/A dieselen. og hvilke andre LR motorere passer på den.
på forhånd tak.