7460:
sv: TD5 Vs. V8 (03-02-2003 08:08:00) (svar på
7385)
Struntze (medlemsstatus ukendt) (
ip-adr: 212.54.64.194)
Dit spørgsmål er svært et besvare, da dækmontering betyder en hel.
Jeg har bygget min 90" om til aut. gear med en 3,9 V8. Den er ca 1-2 sek. hurtigere end den gamle 3,5l med man gear.
Min disco TD5 med aut. kører 0-100 på en 15-16 sek. er ikke chiptunet men har ca. 136 HK ifølge bogen. Dækstørelse 235x75x16
90" går fra 0-100 på ca 10 sek på 30x10,5x15 og på 33x12,5x15 tager turen ca 11-12 sek. tiderne er dog forbundet med en hvis usikkerhed, da spedometeret ikke bliver justeret til den enkelte dækstørrelse.
Personligt foretrækker jeg V8'eren specielet til terræn, da den er langt mere villig til at give acceleration ved f.eks bakkekørsel. Desuden er den mere blid, når der køres tomgangskørsel i terræn, der har TD5'eren en grim tendens til at hakke. Ikke fordi den er ved at gå i stå, men mere fordi man nærmest hopper lidt frem ved acc. når man så slipper stopper bilen for hurtigt.
Håber at det gav lidt information, og til tørvetrillerne der kører i gamle seriebiler, så er det bare for fedt at køre fra en eller anden boulevardracer :-), og jo det kan LR sagtens, også selv om den er gammel og bulet.