tilbage

Land Rover Forum  

Index
7385: TD5 Vs. V8 (31-01-2003 14:55:33)
Troels (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 80.80.18.155)
Hvor hurtig er en chiptuned TD5 90 tommer i forhold til 90 4.0 V8'eren. Jeg forstår at de har ca. lige mange heste , men at dieslen har noget mere drejningsmoment.
Index
7388: sv: TD5 Vs. V8 (31-01-2003 15:19:58) (svar på 7385)
Tony (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 195.249.21.199)
Hmm.. Skulle du ikke bare købe dig en japser hvis det er en racerbil du vil have?

Land-Rovere er terrænkøretøjer, og de er ikke bygget til at køre om kap i.

Men hvis du nu insisterer vil jeg vove den påstand at TD5 er lidt langsommere, fordi du skal skifte gear som en gal -en benziner kan du rende lidt længere ud i gearene.

/tony
Index
7404: sv: sv: TD5 Vs. V8 (31-01-2003 19:14:18) (svar på 7388)
Ib Krause-Kjær (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 195.215.244.30)
Hej Tony,

Jeg har prøvet både en chiptunet Defender TD5'er og 90'er V8, dog ikke 3,9 men 3,5 l.

Jeg tror faktisk, at TD5'eren er hurtigst, ihvertfald i optrækket, og jeg skal lige hilse og sige, at det er den hurtigste traktor, jeg nogensinde har kørt i.

Ved en lyskurve på en 2x2-sporet vej startede jeg bare i 2. gear, og så efterlod jeg den ved siden af mig holdende BMW320 (med terninger i forruden) i kulsort røg, og jeg så ikke mere til ham.

Men trods stort moment og et sparet gear er hverken TD5'eren eller V8'eren bygget til den slags gaderace - så skal vi nok over i noget tysk/japansk...

Mvh
Ib - 3662
Index
7456: sv: sv: TD5 Vs. V8 (03-02-2003 01:56:55) (svar på 7388)
Hans Hildebrandt Nielsen #6023, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 195.82.221.245)
Hej Tony.
En rover kan da også levere RÆS der vil noget, jeg har lammetævet mere end EN Japser i min RR. Så der er ingen grund til at være spydig. ;-)
Index
7460: sv: TD5 Vs. V8 (03-02-2003 08:08:00) (svar på 7385)
Struntze (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 212.54.64.194)
Dit spørgsmål er svært et besvare, da dækmontering betyder en hel.
Jeg har bygget min 90" om til aut. gear med en 3,9 V8. Den er ca 1-2 sek. hurtigere end den gamle 3,5l med man gear.
Min disco TD5 med aut. kører 0-100 på en 15-16 sek. er ikke chiptunet men har ca. 136 HK ifølge bogen. Dækstørelse 235x75x16
90" går fra 0-100 på ca 10 sek på 30x10,5x15 og på 33x12,5x15 tager turen ca 11-12 sek. tiderne er dog forbundet med en hvis usikkerhed, da spedometeret ikke bliver justeret til den enkelte dækstørrelse.

Personligt foretrækker jeg V8'eren specielet til terræn, da den er langt mere villig til at give acceleration ved f.eks bakkekørsel. Desuden er den mere blid, når der køres tomgangskørsel i terræn, der har TD5'eren en grim tendens til at hakke. Ikke fordi den er ved at gå i stå, men mere fordi man nærmest hopper lidt frem ved acc. når man så slipper stopper bilen for hurtigt.

Håber at det gav lidt information, og til tørvetrillerne der kører i gamle seriebiler, så er det bare for fedt at køre fra en eller anden boulevardracer :-), og jo det kan LR sagtens, også selv om den er gammel og bulet.
Index
7475: sv: sv: TD5 Vs. V8 (03-02-2003 15:01:25) (svar på 7460)
Troels (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 80.80.18.155)
Hej struntze,
tak for dit svar,
Det hele startede egentligt med en grim oplevelse i et lyskryds hvor jeg, i en def. 90 V8 4.0 aut, blev sat af en ML 270 CDI !!. Jeg læste derefter om et firma der hedder Matzker der laver et Kit til TD5'eren der giver 195hk og tænkte at det sikkert er langt billigere at køre med sådan en istedet for den forslugne V8'er.

PS jeg troede din NAS var født med 3,9 V8 aut.
Index
7477: sv: sv: sv: TD5 Vs. V8 (03-02-2003 15:27:24) (svar på 7475)
paul sehstedt (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 212.54.69.183)
Har din mor ikke fortalt dig, at du ikke skal lege stjernekrig med din Land-Rover ?!?!? sådan en tysk pølsekoger med sigtemiddel, common rail teknik og sikkert et helvedes stort drejningsmoment samt aut.gear... forget it...
Man lad denne søde runde modyt komme ud i terrænet: Så kan du bare vinke : Auf Wienerschnitzel ! Hvad der er en leg for Range Rover er bare barneleg for en 90" Defender.

Lad dem blot brænde deres stjerne på asfalten... en Land Rover fører overskuer situationen !
Index
7479: sv: sv: sv: TD5 Vs. V8 (03-02-2003 15:38:34) (svar på 7475)
Struntze (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 212.54.64.198)
Hej Troels

Neeeej så let har det ikke været.
Det er/har været en helt alm. årg. 86 3,5 n/a manuel. Men det er utroligt hvad 450 timer i løbet af en vinter kan gøre ved gammel LR.

Jeg er i gang med at skrive en historie med billeder om min "lille" ombygning, både motor og kabine.

Hilsen
Struntze