77358:
sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: midtersæde disco 1 og 2 (16-02-2009 19:16:08) (svar på
77315)
Paul Sehstedt #0027, reg. fyn (medlem) (
ip-adr: 83.88.204.10)
1. konstruktionelle ændringer er indgreb i de forhold, som står på typegodkendelsen. - Det bør man holde sig fra, evt. borset fra udskiftning af motor med anden effekt og bedre miljøvenlighed. SKAT skal indvolveres.
2. indretningsmæssige ændringer er stort set tilladte, hvis ikke de afgiftsbetingede forhold berøres. De sikkerhedsmæssige aspekter skal godkendes af bilsyn.
3. forsikringen dækker altid over for 3.person og kun i tilfælde, hvor forskringstageren har handler groft uforsvarlig, kan forsikring gøre regres mod ham. Dette forhold har Forsikringsoplysningen klart udpenslet på en forespørgsel. Tidligere omtalt her på Forum.
4. midtersæde i Discovery... hvis man har behov for et sådant, kan det selvfølgelig under hensyntagen til førerens betjening af køretøjet monteres. Eftermonterede sæder er ikke noget LR-specifikt, findes på mange andre biler.
Hvis der anvendes godkendte sikkerhedsseler og fastgørelsen ser fornuftig ud, vil bilsyn godkende arrangementet. Der findes ingeniøruddannede bilsynsasssistenter.
Hvis sædet skal gøre nogen fornuftig gavn, bør det placeres så langt bagud, at varerummet fortsat har minimumslængden på 1200 mm.
Min OneTen har tre sæder foran, men jeg bryder mig ikke om, at der sidder tre personer foran. Jeg synes min bevægelsesfrihed er meget indskrænke, hvilket nedsætter betjeningssikkerheden.