80535:
sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Lorte bil (09-04-2009 13:23:59) (svar på
80503)
Ole Jensen #7456, reg. øsj (medlem) (
ip-adr: 80.161.63.186)
Er helt enig med Verner i hans bestakning, at stelnr. er den mest præcise beskrivelse af standart konfigurationen og produktionsårgang som bil forlader fabrikken med.
Hvorledes bilen så muligvis forandre konfiguration gennem dens levetid, er så noget helt andet. Det har før snydt ejer og reservedels pusher når der bestilt vare hjem kun i reference til stelnr. I sådan tilfælde vil sn/nr. på motor, gearkasser, aksler afhjælp, og igen kan man få sig en overraskelse når man skruer låget af en transf-box eller toppen af en Rover V8, og konstater at indhold ikke stemmet overens med sn/nr., fordi de er blevet modificeret undrevejs.
Det overrasket mig ikke at findes 110/1985 med LT95, idet at den før omtalte enighed gik på at produktionen af LT95 stoppet i 1984, men at lagerbeholdningen af LT95 strakte sig ind i 1985 produktionen af 110.
Blot til orientering - LT85 udgår i 1991, og bliver i 90/110 erstattet med LT77S i 92/93 årgang, LT77 gennemgår flere udviklings fase under vejs i produktions forløbet fra suffix D til suffix H, der altså væsenligt forskel på betegnelsen LT77S kontra LT77. Det er muligt at der også findes 90/110/1994 med LT77S ?.
Men årgangs betegnelse er som Verner nævner, ikke specielt angivende for hvad og hvornår, det er stelnr.
Mv. Ole