Blot for at præcisere de tal jeg referer til.
Havde en vis forventning, at postulat ville blive mødt med skeptisk undring, det gør det normalt...!, måske fordi man ikke har styr på teknologien, og derved ikke kan afkode dataerne, som det reelt er muligt.
Helt bevist valgt jeg derfor at bruge tal, som forumlæserne selv efterfølgende kunne dobbelt kontroller. Tallene kan efterprøves på
http://www.sas.dk/da/Om-SAS-Danmark2/Miljo/CO2-beregner/her er beregneren dog på dansk for at lette forståelsen. Husk at enkeltrejsen skal være 2, da det jo er tur/retur, så kan i selv vælge flytype efter behag, jeg valgte klassen slæmme dreng samlignede med klassens flinke dreng. bemærk cabin factor er 83.2%.
Hvis man absolut følger man tvunget til at sammeligne Freelanderen ellers så fine tal, er man altså nød til at fylde kabinen med samme factor + baggage til rejsen, og så skal pedalen eller i bund og nålen i top..., måske ankommer man så kun små 2 døgn efter flyet er landet igen. Tror bestemt ikke sådan konditioner har den beste indvirkning på brandstofforbruget og derved CO2 udledningen...!?? (selvfølgelig har jeg ikke afprøvet det..!). Men det er jo en komplet idiotisk sammenligning.
Personligt synes jeg at det er usmart, at sammenligne auto branchen med luftfarts branchen. Det forkommer mig at man blander vin og øl, i stedet for at nyde de ædle drikke hver for sig. Så kan respektive tilhængerne altid kappes omkring hvilke vin-mærker eller øl-mærker, som i deres respektive kategorier, fremstår som den fineste form for alkohol..!
Det havde nok været bedst at punkt 8 i artiklen, redaktionelt var undladt, da den kun er med til at forvirer problemstillingen, og derved ikke gavner sagen...!!
Just my 10 p.
Mv. Ole