Tjae, ifølge mine erfaringer, så er afgiften for veteranbiler 40% af nyprisen. Så er spørgsmålet hvad bilen kostede i 1957. Jeg kender en serieII fra 1960 der efter lidt "sweet talk" fra ejeren blev takseret til ca. 7000,- (kan være ejeren selv vil uddybe, han læser også dette forum;-) Jeg har fået min IIa fra 1965 takseret til 9.030,- kr. Hertil kom en miljøtillæg for benzinmotoren. Dette skulle efter sigende beløbe sig til ca. 6.000,- men jeg slap fordi jeg havde søgt inden de begyndte at opkræve denne afgift. (Ved det godt, det lyder som om Skat også kan practical jokes, men hun så gravalvorlig ud da hun sagde det.)
Der er efter sigende ikke fradrag for den gulpladeafgift som der oprindeligt blev betalt. Der er vist grænser for hvor mange regler Skat kan håndtere på en gang. For øvrigt henvendte jeg mig flere gange, da jeg i første omgang ikke kendte 40% reglen for veteraner men søgte som alm. bil. Hver gang jeg henvendte mig hos Skat fik jeg et nyt svar. En blev bestyrtet da hun hørte at jeg havde fået en gulpladebil værdifastsat som veteranbil. 40% reglen galt kun ved import sagde hun. Efter at have forhørt sig hos en kollega fik hun dog noget andet at vide. Tænk engang hun takkede mig for at have lært noget nyt den dag.
Det lange af det korte, så er det egentlig kun Skat der ved hvad det skal koste og de ved det knap nok selv. Jeg ville regne med lidt under 10.000,- inkl. syn og nummerplader, og så håbe på at den der benzinafgift er en joke.
Håber det kan bruges.
Hilsen Niels
http://www.lysebjerg.dk/Land_Rover.html