tilbage

Land Rover Forum  

Index
8312: Diesel kvalitet - fup eller fakta (13-03-2003 14:36:03)
Morten S. Andersen #5283, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 158.43.81.42)
Hej Forum

Med fare for at starte en "religions-krig" og fremstå som et fjog, spørger jeg om følgende :

Er der forskel på diesel-kvalitet (lavpris contra normal pris) ? Her er tænker jeg på svovl-indhold, hvad er godt for motoren o.s.v.

Årsagen er, at jeg den anden dag var nødt til tanke diesel hos Shell til FULD pris, og bagefter synes jeg at 2.5 D'eren kørte bedre end på den fyringsolie (ups) der var på før. Det kan altså godt være det er min underbevidsthed der forsøger at retfærdiggøre den højere pris, men alle svar der gør os klogere er mere end velkomne.

/Morten
Index
8314: sv: Diesel kvalitet - fup eller fakta (13-03-2003 16:54:23) (svar på 8312)
Michael Intile (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 80.63.131.14)
Uanset hvad nogle kloge hoveder siger, så ER der forskel på diesel og fyringsolie, men der er jo også noget der hedder "procesfyring" f.eks. til afhærdning af beton, den diesel vi køber til varmebrænderene er (Statoil) Miljødiesel og uden afgift - så har jeg vist ikke sagt for meget (-:
Mvh. Michael
Index
8342: sv: sv: Diesel kvalitet - fup eller fakta (14-03-2003 21:30:15) (svar på 8314)
Paul Sehstedt #0027, reg. sjy (medlem) (ip-adr: 80.196.232.127)
Nu synes jeg, at I skal passe på, hvad I skriver offentligt:Ingen af os ved, om T&S læser med... og hvis nogen blot antyder, at de forbruger anden form for afgiftspligtig brændstof i desre dieselbiler, kan der ret hurtig komme en sag ud af det.
Snyder vi staten, snyder vi os selv, idet vi udgør staten. Dermed har jeg ikke sagt, at jeg ikke tillemper min indkomst ..
Der er forskel på dieselkvalitet, især mellem fyrings- og dieselolie. Den bedste udnyttelse for man af rigtig dieselolie... om den så er købt med eller uden afgift eller om den var beregnet i entreprenørmaskiner, skibsmotorer eller landbrugsmaskiner, er ligegyldig...
Index
8315: sv: Diesel kvalitet - fup eller fakta (13-03-2003 17:25:49) (svar på 8312)
Mai & Stefan Wandel #6008, reg. øjy (medlem) (ip-adr: 80.162.194.101)
Jeps - der er forskel - men du skal lige vide at på nogle tankstationer snables der fra samme tank - så selv om du tanker fyringsolie er det alm. diesel du får. Prøv selv at tjekke rundt omkring.
Med hensyn til religionskrig, så synes jeg der er nok af det rundt om på kloden - og efter den megen debat der har været her, tror jeg nok at vi undgår sådan en, på trods af "fjogede" spørgsmål og for nogen hovedrystende indlæg - så kom du bare med alle de spørgsmål du har på hjerte.
Serie III hilsener Stefan - Skanderborg