tilbage

Land Rover Forum  

Index
85172: Gearkasse støj - SIII (01-08-2009 23:40:27)
Peter Stind Rosendahl (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 93.178.183.141)
Jeg har en meget støjende transmission - men er det gearkassen eller transfergearkassen? Jeg synes støjen (larmen!) er ens i alle gear og både i høj og lav. Lyden er en metallisk hakken og knurren der stort set helt forsvinder ved påløb og helt er væk ved udkobling. I 1. og 2. gear er det så slemt at den hakkende lyd kan mærkes i bilen der nærmest bevæger sig frem i ryk ved igangsætning. Hvad kan jeg gøre for at fastslå hvilken af gearkaserne, der er syg?
På min anden SIII er transmission helt i orden og da denne bil pt er delvist adskilt kan jeg nemt flytte gearkasserne mellem de to biler for på den måde at fastslå hvilken en den er gal med. Er der noget jeg skal være opmærksom på hvis jeg skruer gearkasserne af for at bytte dem? Fjedre der flyver ud, ting der kan falde ud etc eller er det bare at skrue først den ene og så den anden gearkasse af og bytte dem?

Mvh Peter Stind Rosendahl
Index
85215: sv: Gearkasse støj - SIII (02-08-2009 22:43:20) (svar på 85172)
Anders Kofod Mogensen #5653, reg. mjyl (medlem) (ip-adr: 77.213.184.27)
Hej Peter

Uden at være klog i gearkasser så er her et link til værksteds manualerne, stor hjælp når man skal lave noget på Land Roverer for første gang.

http://www.landrover.ee/est/varia/downloads/cars.htm

godt nok på udenbysk,

SIII Hilsen Anders

PS. seriebiler skal larme lidt ;-)