85567:
sv: sv: sv: sv: sv: sv: Hvilke O-ringe i ARB airlocker seal housing assembly (11-08-2009 18:45:20) (svar på
85566)
David Bjerregaard #2217, reg. nsj (medlem) (
ip-adr: 85.165.148.57)
Nu har jeg kørt med Air-Lockers under diverse "Norsk" forhold i 5 år, og har følgende erfaring:-
Allerede ved første vinter, kort efter montering, så opført den bagerste Air-Locker ligesom din.
Jeg fandt ude af, ligesom dig, at olien kom forbi o-ringen, og fyldt den blå slangen, med deraf følgende dårlig til og fra kobblingen. Ved lidt ihærdigt til og fra kobbling, og "tørren næse" på slangen, så forsvandt problemet et stykke tid.
Nu vist det sig at min gammel Ex-Mil One-Ton var umådeligt seigt, de første 5 Km ved Temp under minus 10, så jeg skiftet til halv syntetisk gear olie (Biltema's)
Siden da har der faktisk ikke været problemer af nogen art! Bilen kører fint efter 1Km ved kuldegrader, og der har ikke været problemer med Air-Lockers.Tværtimod, upåklagelig pålidelighed, og gentagne gang har jeg klaret udfordringer som har stoppet biler med hele den elektronisk alfabet bagpå!
Jeg ville foreslå at du lige prøver "tørre næse" nummeret, og evt skifter til halv syntet olie før du skiller det hele ad! Dette er trods alt et billigt forsøg! og dem skal man som regel starte med når det gælder en LR! Det er måske værd at tænke på at ARB (vist Australsk) er ikke helt klar over problemer under Nordligere himmelstrøg!
Med håb om at jeg kan spare dig en masse arbejde, og en del penge! David.