Hej alle!
Eftersom at jeg snart havde opbygget et ry hernede på falster for at køre i damptog, syntes jeg at det var på tide at få renoveret min 2.25D
Jeg havde bestilt alle delene, og da jeg fik pakken kontrollerede jeg at det hele var og det var det, så langt så godt. Idag fik en kollega og jeg så skruet hele mollivitten fra hindanden på ganske rimelig tid, og efter nærmere inspektion viste det sig at det var på tide :shock: Stempel 1 havde kørt med en knækket stempelring, men der var gu ske tak og lov ingen skade sket. Det var MEGET tydeligt at jeg havde ret i at olieforbruget kom fra ventilerne og olietyvene :shock: nogen af ventilerne var så kokset til med olie osv. at man næsten ikke kunne se ventil og topstykke fra hinanden :) Da vi skulle have dem ud, kom nogen uden problemer, og nogle af dem skulle der i den grad hives til... Men vi fik det hele ud, og fik styrene ud og kontrollerede de nye styr, og det var som det skulle være. Vi sætter de nye styr i, og da vi skal til og tilpasse de nye ventiler til sæderne, kan vi ikke få indsugningsventilerne ned i styret? det viser sig så at jeg har fået 4 forkerte indsugningsstyr, med for lille indvendig diameter :-( :-( :-( så ud med det igen og få bestilt nogen nye på mandag... plus at to af udstødningsstyrene havde en defekt inde i midten (grat) så de skal så også lige kastes over nakken.
Desuden havde jeg fået et krumtaplejesæt til en 3hovedlejet benziner, istedet for et sæt plejlstangslejer til alle 4 stempler!"#!"&"!!"#&%&¤&!
MEN, den gode nyhed er at selve blokken og topstykket ikke fejler noget som helst, og er rigtigt, rigtigt sund :-) Vi sluttede af med at honepolere alle fire foringer, så den blev rigtigt lækker og god uden noget sod. Der er NUL ovalitet, og topstykket er ikke skævt overhovedet :)
Alle fire stempler var også rigtigt fine, så nu skal jeg blot havde de nye RIGTIGE dele, og så kommer det bare til at spille!