tilbage

Land Rover Forum  

Index
9037: Tændingsproblemer 109" V8 (29-04-2003 22:30:57)
Jakob Garde #4065, reg. øjy (medlem) (ip-adr: 194.255.252.173)
Jeg er ved at restaurere en gammel SIII 109" sammen med en kammarat. Bilen har tidligere været 2 1/4 diesel, men vi har bygget en V8'er i den... Vi er i øjeblikket igang med at ordne ledningsnet men at løbet ind i et problem; jeg kan på bagsiden af tændingskontakten ikke finde en pol med konstant tændingsstrøm (til tændspole & benzinpumpe) på når man drejer nøglen til start... kan man få en anden "bund" til at sætte i kontakten??
Index
9041: sv: Tændingsproblemer 109" V8 (30-04-2003 07:57:59) (svar på 9037)
S. Vels (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 217.157.204.130)
Ja, det kan man. Prøv at ringe til Midtjysk, Williams eller Ketner.

Hvad er det forøvrigt en motor?. Har i måttet flytte kølerforpladen?. Jeg går selv og leger med tanken om en 3.5/3.9.

Med venlig hilsen
S. Vels
Index
9057: sv: sv: Tændingsproblemer 109" V8 (30-04-2003 21:24:03) (svar på 9041)
Jakob Garde #4065, reg. øjy (medlem) (ip-adr: 80.161.94.18)
Tak for svar begge to. Jeg prøver med et "benzinbagstykke" til tændingslåsen.

Mht. motorbygget så har vi sat en front på fra en defender - komplet med køler osv. samt en motorhjelm fra tilsvarende.

MVH Jakob
Index
9042: sv: Tændingsproblemer 109" V8 (30-04-2003 10:20:45) (svar på 9037)
Jakob Schnell #3738, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 217.157.20.162)
Hej,
Man kan sikkert sagtens få et 'Benzin' bagstykke til tændingslåsen. Ellers kan man jo få en komplet, som ikke har den låse funktion til kabelstoppet som der er på diesel bilen.
Alternativt kan man lave en lus mellem de to kontakter der kommer + på når nøjlen drejes til hhv. 'tænding' og forvarming. Så får man en praktisk talt konstant plus. Desuden kan man fjerne den lille lås der gør at kabelstoppet ikke kan trykkes ind når nøjlen er taget ud. Dette gøres ved at afmontere tændingslåsen og med en lille dor forsigtigt slå de små stifter, der holder låsen samlet, ud. Der er vel en 6 dtykker rundt i kanten. Man skal være lidt forsigtig for når de alle er ude er der risoko for at nogle af delene fra mekanismen indeni hopper ud.
Fjern forsigtigt låget og noter hvor alle dele sidder.
Med rå vold og en tang kan man brække det lille låsebeslag ud af låsen.
Det hele samles - rigtigt - og de små stifter slås i igen.
Nu kan tændingslåsen bruges til en benziner og kabelstoppet kan forbindes til chokeren.
MEN jeg mener at kunne huske at en komplet tændingslås koster en plov - og så er den lige til at skrue på - det fandt jeg først ud af da jeg havde rodet med diesel tændingslåsen - øv..
God fornøjelse
Mvh
Jakob Schnell