9042:
sv: Tændingsproblemer 109" V8 (30-04-2003 10:20:45) (svar på
9037)
Jakob Schnell #3738, reg. nsj (medlem) (
ip-adr: 217.157.20.162)
Hej,
Man kan sikkert sagtens få et 'Benzin' bagstykke til tændingslåsen. Ellers kan man jo få en komplet, som ikke har den låse funktion til kabelstoppet som der er på diesel bilen.
Alternativt kan man lave en lus mellem de to kontakter der kommer + på når nøjlen drejes til hhv. 'tænding' og forvarming. Så får man en praktisk talt konstant plus. Desuden kan man fjerne den lille lås der gør at kabelstoppet ikke kan trykkes ind når nøjlen er taget ud. Dette gøres ved at afmontere tændingslåsen og med en lille dor forsigtigt slå de små stifter, der holder låsen samlet, ud. Der er vel en 6 dtykker rundt i kanten. Man skal være lidt forsigtig for når de alle er ude er der risoko for at nogle af delene fra mekanismen indeni hopper ud.
Fjern forsigtigt låget og noter hvor alle dele sidder.
Med rå vold og en tang kan man brække det lille låsebeslag ud af låsen.
Det hele samles - rigtigt - og de små stifter slås i igen.
Nu kan tændingslåsen bruges til en benziner og kabelstoppet kan forbindes til chokeren.
MEN jeg mener at kunne huske at en komplet tændingslås koster en plov - og så er den lige til at skrue på - det fandt jeg først ud af da jeg havde rodet med diesel tændingslåsen - øv..
God fornøjelse
Mvh
Jakob Schnell