tilbage

Land Rover Forum  

Index
93746: Afgiftserfaring ved motorskifte? (09-02-2010 16:27:43)
Clement Larsen-Ledet #5313, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 80.162.70.42)
Er der nogen der har praktisk erfaring med hvad Skat kræver i afgift for en motorskift der går ud over de tilladte 20% effekt forøgelse?

Jeg søger et alternativ for en noget træt 2,5td og har fået stillet en Td5 i udsigt. (ja, ja, det bringer en del med sig, så derfor søger jeg også kun svar på ovenstående spørgsmål!)

Hilsen
Clement
Index
93781: sv: Afgiftserfaring ved motorskifte? (10-02-2010 07:35:16) (svar på 93746)
Thomas Holm Krogh #3251, reg. mjyl (medlem) (ip-adr: 217.198.210.62)
Ja, du har ret i, at det bringer en del med sig. Det er nok svært at få sådan en ombygning igennem, ikke så meget pga SKAT men pga syn.
Jeg vil skyde på, at SKAT maksimalt skal have få tusind for at du lægger motoren i. Problemet bliver for dig at få dokumenteret, at dine bremser og styretøj kan holde til den forholdsvis store motor. Så snart du går over de 20%, skal du være helt sikker på, at du har en synsmand i baghånden, som vil hjælpe dig igennem projektet. Et rigtigt godt råd er, at tage synsmanden med helt fra starten af projektet, og spørge ham til råds. Hvis han har været med og du gør hvad I har aftalt, så burde han også kunne syne bilen.
Du skal specielt være opmærksom på, at du måske skal have aksler på fra en V8, så du har dokumentation for, at bremserne er kraftige nok til en Td5 motor.
Index
93783: sv: sv: Afgiftserfaring ved motorskifte? (10-02-2010 07:45:25) (svar på 93781)
Clement Larsen-Ledet #5313, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 80.162.70.42)
Tak Thomas, det er nemlig lige det der sker, men jeg vil ikke gå i gang får jeg har en tilbagemelding fra Skat.
Jeg har forespurgt hos Skat og afventer svar, men ville gerne have andres erfaringer med beløbet.
Jeg vil holde jer orienteret med forløbet.
Hilsen
Clement
Index
93793: sv: sv: sv: Afgiftserfaring ved motorskifte? (10-02-2010 10:58:33) (svar på 93783)
Jan Højmark #8402, reg. øjyl (medlem) (ip-adr: 193.89.55.129)
Da din 2,5TD er stort set identisk med V8 modellen med 134 hk burde du ikke løbe i de store problemer.
Læs her http://www.fstyr.dk/Service%20pages/FAQ/Koretojer/Tekniske%20krav%20til%20koeretoejer/Tuning%20og%20chiptuning.aspx

det du skal bruge er dokumentation for, at bilen er teknisk identisk med en anden variant, der har højere effekt.

så der er kun at afvente svar fra skat.

Mvh Jan
Index
93797: sv: sv: sv: sv: Afgiftserfaring ved motorskifte? (10-02-2010 12:27:03) (svar på 93793)
Clement Larsen-Ledet #5313, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 80.162.70.42)
Hej Jan, dette har også været min fremgangsmåde. Men er der slet ingen der har været denne tur igennem og fået en opkrævning fra Skat???
Hilsen
Clement
Index
93798: sv: sv: sv: sv: sv: Afgiftserfaring ved motorskifte? (10-02-2010 12:45:12) (svar på 93797)
Tom Pedersen #7313, reg. sjyl (medlem) (ip-adr: 78.157.103.198)
Hej Jan

du starter med at finde din typegodkendelse, denne kan via type godkendelses nummeret findes på fstyr.dk, hvis ikke er der et telefon nr. du ringer til, ham der har med det at gøre er meget flink og hjælpsom. disse type godkendelser indeholder ofte tillæg, disse tillæg er ofte kommet på for hver gang der er kommet en ny variant, det samme være gældene da jeg udskiftede min 2,5 N/A med en IVECO motor, min bil var godkendt til 98KW dertil kommer de 20% som loven tillader at forøge effekten med.. da jeg holdte mig indenfor det skatteteknisk "lovlige" ville skat ikke have nogen ekstra afgift på min udskiftning, synsmanden konstaterede blot at arbejdet var udført uden grund til anmærkning, hvorfor bilen blev godkendt uden noget bøvl, skat etc....

pøj pøj
/Tom