tilbage

Land Rover Forum  

Index
94522: Omregistrering - nu med forklaring (23-02-2010 11:11:18)
Thorkild Ellerbæk #7681, reg. øjyl (medlem) (ip-adr: 93.162.57.158)
Jeg tillader mig at starte en ny tråd vedr. omregistrering fra gule til hvide. Jeg har - hurtigt - fået svar på en henvendelse til SKAT. Jeg spurgte til omregistrering af min Disco fra 99 som har fået en handelspris på ca. 180.000. Så vidt jeg forstår skal man altså IKKE regne med at få ret mange af de allerede betalte afgiftskroner tilbage. Jeg synes jeg er blevetr klogere og at dette svar rydder nogle af de myter og forhåbninger af vejen, som tidligere har været fremme i forum. Jeg tillader mig her at citere fra SKAT-medarbejderen:

"Det er nuværende handelspris på hvide plader, der skal indtastes både som nypris og handelspris.

Som type skal vælges Varevogn 50%, og så skal man huske at afkrydse i den nederste rubrik: Jeg vil omregistrere køretøjet til personbil.

Så skal beregningen gerne munde ud i, at beregnet DIFFERENCEAFGIFT fremgår. Det er ikke hele den oprindeligt betalte afgift, der bliver modregnet, men den andel, som 50% afgift udgør af den nuværende handelspris.

Modregningen fremgår af beregningen, under differenceafgiften.

Bemærk, at der modregnes med 50%, selvom bilen formentlig kun er beskattet med 30% ved første registrering i Danmark. Det er, fordi den type biler i dag afgiftsberigtiges med 50%."

PS. Det her gør ikke mig til ekspert, men bare budbringer...