Hej Peter,
Jeg har en 90'er som ballancere på 285/75/16 BFG A/T. Det er store dæk - for store - synes jeg.
Sagen er, at jeg også har wheelspacers (30 mm) på, og det skulle i teorien give mulighed for en bedre drejeradius, når der stilles lidt på "stopperskruen". Men, den bredde som mine dæk har, levner ikke den store plads til denne justering førend dækkene rammer radiusarmene.
Tidligere kørte jeg med 265/75/16, og 30 mm spacers, og det virkede - så hvis jeg kunne vælge om, så er der ingen tvivl om at jeg ville gå efter 265 sammen med spacers.
Endvidere så giver 285 rigtig meget opsprøjt på siderne og sideruderne - endnu et element der er værd at tage med, men som man måske ikke lige tænker over når begejstringen over brede dæk indfinder sig i drengehjertet. (Selvfølgelig ville dette være reduceret uden spacers - men så kunne bilen og også næsten kun køre ligeud)
Sidst så er der forholdet om "gyngehesten". Der har tidligere været indlæg på forum hvor denne karateristik er blevet anvendt om 285 dæk, men dette er vist så som så - en LR hopper og danser jo lidt under alle omstændigheder.
Summa summarum: 265/75/16 og 30 mm spacers, så ser bilen cool ud, den kan dreje, du har rigeligt med kontakt til overfladen, også i terræn, meeeeeen 285 er nu lidt fede:-)
MVH
Jesper