Hej Jesper, jeg vil naturligvis gerne dele og du skal være meget velkommen til at ringe eller kigge forbi (Amager). Jeg nåede ikke lige at ringe i går..
Men her er lidt af essensen …
- Føleren er monteret på kølerens afgangsslange i bunden af køleren.
-Blæseren sidder på indersiden af køleren (inde i motorrummet) og det betyder at der er meget lidt plads imellem blæseren og det nederste svinghjul på motoren. Vi taler 5 mm - så det bekymrer mig faktisk lidt… lad mig høre om du ser samme problem.
- Blæseren kan monteres på 2 måder. Den simple er med en slags strips som trækkes igennem din køler (imellem lamellerne) og blæseren spændes på den måde ind mod køleren. Det har holdt i 6 måneder – men jeg tror ikke det er en langtidsholdbar løsning. Hvis stripsene knækker – så har vi balladen da blæseren sidder meget tæt på svinghjulet!
- Den anden metode er 4 plastbeslag som skal boltes på rammen hvor køleren sidder – det har jeg dog ikke kunne få til at gå op i en højere enhed – så endnu engang vil jeg gerne høre dine tanker. Måske jeg vil lave et beslag selv.
- Mht til den strøm som driver blæseren så trak jeg et 6mm2 +kabel ud i motorrummet og monterede et kabelsplit (se billede). Det er vist ikke helt efter bogen men fungerer. Det betyder at jeg nu har strøm i motorrummet til andre ting (eksempelvis exksra lys hvis kablet kan bære det) hvis nødvendigt. Relæet sidder også ude i motorrummet. Hermed at det kun styrestrøm jeg har trukket ind i kabinen til min kontakt. (on/off/on kontakt som kan styre de 2 temperattur intervaller eller slå blæseren helt fra ved vadning). Se vedlagte diagram (side 3)
http://www.x-eng.co.uk/Instructions/X-Fan.pdfLad os snakkes ved :o)
Mvh, Lars