tilbage

Land Rover Forum  

Index
97516: LW med skivebremser (03-05-2010 17:40:51)
Thomas Ingstrup #8559, reg. njyl (medlem) (ip-adr: 83.90.177.19)
Jeg har set mig varm på en Light Weight med skivebremser foran. Den er ikke synet med skivebremser og skal til syn nu. Hvad skal jeg forvente de siger i synshallen og skal der evt. betales en afgift for denne forbedring.

Mvh. Thomas Ingstrup
Index
97518: sv: LW med skivebremser (03-05-2010 18:17:39) (svar på 97516)
Claus A. Kjøller #1105, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 94.191.229.129)
Der er tale om en konstruktiv ændring der ikke vil blive godkendt hvis synsassistenten kan sit job.
Land-Rover siger ikke god for ændringen, så du skal have enkeltbilsgodkendelse hos DTU til en pris du helt sikkert ikke vil betale med mindre du er lotto multimillionær og har en hæklefejl i kysen

mlrh Claus
Index
97519: sv: sv: LW med skivebremser (03-05-2010 18:33:02) (svar på 97518)
Jens Eggertsen #8005, reg. øjyl (medlem) (ip-adr: 109.56.39.27)
Jeg skal give dig væve fejl i kysen skal jeg det er nok en bøf fra den fode Mands side af har rimeligt travlt med at få min lw godkendt med 200 TDI
men det kan godt lade sig gøre så skiver på en lw hvorfor ikke.
Med venlig hilsen Jens E the Stig
Index
97523: sv: sv: sv: LW med skivebremser (03-05-2010 19:32:51) (svar på 97519)
jesper hansen (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 87.56.35.82)
jeg har synet MANGE vw type 1 med skivebremser også på det helt gamle, der har ALDRIG været det mindste, hvis de kan se at tingene er 100% og ikke noget hjemmegjort!

hvorfor altid være så konservativ, prøv det, det må da sagtens kunne lade sig at gøre!

jesper
Index
97525: sv: sv: sv: sv: LW med skivebremser (03-05-2010 20:04:27) (svar på 97523)
Niels Erik Lysebjerg Hansen #7732, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 194.239.76.58)
Hmmm, jeg er bange for at den gode Kjøller har ret.

Problemet sådan som jeg har fået det forklaret er at en Land Rover er typegodkendt, også de gamle seriebiler. Så den der med at hvis den er fra før en gang i halvfjerdserne, så kan den synes efter de gamle detailforeskrifter, hvor den bare skal kunne bremse, den holder altså efter sigende ikke helt. Ikke når der er en typegodkendelse, hvor der klart og tydeligt står "Tromlebremser" Det er muligt at VW ikke er typegodkendt på samme måde og derfor ikke falder under de samme regler, og derfor er blevet synet med skivebremser Kan også være at de pågældende synsmænd har haft begyndende grå stær eller blot ladet det passere, men det bliver det, som Kjøller også antyder, ikke mere lovligt af.

Det er muligt at den bremser så meget bedre med skivebremser, og at de burde være lovlige, det er muligt, men sådan er der så meget. Problemet er hvis man er indvolveret i en trafikulykke og en emsig anklager, der sammen med en årvågen bilinspektør der kan sit job, for øje på dem, så risikerer man en ordenlig lussing, for man får pludselig hele ansvaret for ulykken, fordi man får skyld for at køre rundt med ikke-godkendte "hjemmeflikkede" bremser.

Men det er da muligt at LWT'en er så gammel og at der samtidig ikke foreligger en typegodkendelse på netop denne model, så den kan synes efter Detailforeskrifter af 1958 (eller hvornår det nu var) og så kan den synes med skivebremser. Det bedste er at spørge de relevante instanser. Prøv synsmanden f.eks.

Men den der med at køre hen i synshallen og se hvad der sker, den holder altså ikke helt. Det bliver den jo ikke nødvendigvis mere lovlig af. Og hvis nogen klandrer synsmanden for at have synet noget der ikke er i orden, så kan han jo bare frejdigt påstå at det sad ikke på vognen da han synede den.

At nogen vælger at se igennem fingre med loven og forbedre sikkerheden af sit køretøj, det er ok med mig, men jeg synes man bør kende riscikoen. Især når nu man spørger. :-)

Mvh Niels
Index
97527: sv: sv: sv: sv: sv: LW med skivebremser (03-05-2010 20:54:52) (svar på 97525)
Jens Eggertsen #8005, reg. øjyl (medlem) (ip-adr: 87.58.29.127)
MMJJAAAA så sandt, ooohh du store land rover felt præst, vi er en flok naive personager der kuns vil det bedste for vore biler og andre mennesker, men vi MÅ prøve at få forbedringerne igennem trin for trin og who dare wins som der så smukt står skrevet i den kaki farvede baret.
Og godt det samme for els så rendte vi rundt og var blondinder i en VW.
Nej spøg til side, Niels du har ret min ven.
Der er typegodkendelser for hver enkelt og det gælder os alle sammen, og så dog alligevel så findes der så mange forskellige modeller så jeg næsten dagligt overraskes, men det er jo netop det der gør det spændende at eje en laro.
Så til dig der er en glad ejer af en LW glem at få den synet ( lovligt) med skiver på, desværre.
MVH Jens E " The Stig"
Index
97528: sv: sv: sv: sv: sv: sv: LW med skivebremser (03-05-2010 21:07:07) (svar på 97527)
thomas ingstrup (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 62.135.221.100)
nu er jeg kun kommende ejer af en lw. Og det bliver så nok en anden end først tænkt. Selvom der er mange gode detaljer på den. '
Mvh. Thomas 8559
Index
97535: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: LW med skivebremser (03-05-2010 21:51:53) (svar på 97528)
Verner Andersen #2749, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 94.191.132.68)
Som Jesper skriver så er det bare at sætte i 1. gear mod synspladsen og lade det komme an på et syn, skulle synsmanden vende tommelen nedad, så er der vel en klubkammerat der kan låne dig en foraksel.
Index
97538: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: LW med skivebremser (03-05-2010 21:57:35) (svar på 97535)
Jan Rosenberg Isaksen #2929, reg. mjyl (medlem) (ip-adr: 93.166.125.230)
tror nu også det kan lade sig gøre at få den synet
med skivebremser.
Ellers piller du bare af og sælger dem billigt til mig :-)
og sætter tromler på istedet.

Hilsen Jan
Index
97559: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: LW med skivebremser (04-05-2010 10:57:24) (svar på 97538)
Søren Frimodt Petersen (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 94.18.92.158)
Jeg ville heller ikke gå udenom bilen kun pga. skivebremserne. Hvis du beslutter dig for at følge den emsige liga's råd, er det bare at finde nogle bagplader til en alm 88" og så købe et renoveringskit til ingen penge ved paddock, smække det på og syne den. Og nu hvor du så har konstateret at dit skivebremse kit er både uforsvarligt og farligt vil jeg gerne købe det hvis ikke Jan kommer først ;)
Index
97560: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: LW med skivebremser (04-05-2010 11:01:21) (svar på 97559)
Thomas Ingstrup (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 77.68.160.74)
Ja man kan sige meget, men der er en god humor herinde på røverforum, men jeg tænker lidt endnu, hvis den smutter for næsen af mig er der ikke noget at gøre ved det:-)
Index
97561: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: LW med skivebremser (04-05-2010 11:19:58) (svar på 97538)
Claus A. Kjøller #1105, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 62.242.232.2)
Når man svarer på spørgsmål og henvendelser her i Forum må den grundlæggende holdning være at man oplyser hvad der er lovligt, godkendt og i orden og ikke alle mulige krumspring man kan udføre for at kringle sig forbi, alt andet kan klubben ikke holde til. (Denne debat har vist været igang før).
Hvad man ellers kan med nye og gamle dele, reservedelspushere og kreative hjerner må man tage snakken om ude i hullerne.

mvh Claus

...der kender alle tryllekunsterne, men ikke kunne drømme om at skrive dem ned :-)
Index
97564: Aaahhrrr.... (04-05-2010 13:25:12) (svar på 97561)
Bo Helsted (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 62.242.2.194)
...jeg har ellers altid drømt om at få forklaret, hvordan det med den oversavede dame kan lade sig gøre.

Sorry, fuldstændig off topic...bara tut och kör, som de siger i det svenske.
RRC hilsen
Bo

Index
97569: sv: Aaahhrrr.... (04-05-2010 19:21:00) (svar på 97564)
Claus A. Kjøller #1105, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 94.191.233.80)
Det lille trick vil jeg godt røbe for dig når vi mødes derude Bo :-)

mvh Claus