tilbage

Land Rover Forum  

Index
9758: Vejerbod i H-omr.? (26-06-2003 19:17:11)
S. Vels (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 195.47.156.225)
Er der nogen der ved hvor der ligger en vejerbod ikke alt for langt fra 2750 Ballerup?. Gerne en autoriseret en af slagsen, så man kan medbringe sedlen til syn.

Jeg har skiftet til fuld hard-top inden syn af mil. 109. Nu er de forbandet nysgerrige hvad bilens egenvægt angår.

Med venlig hilsen
S. Vels
Index
9764: sv: Vejerbod i H-omr.? (26-06-2003 21:28:32) (svar på 9758)
Paul Sehstedt #0027, reg. sjy (medlem) (ip-adr: 80.62.164.65)
Du går ind på www.krak.dk og søger under vejning eller brovægte. Husk, at vejesedlen ikke må være ældre end 24 timer. Vægtforskellen er ikke den helt store, hvis bilen tidl. har haft pressing og truck cab... husk, at r-hjulet skal være med.
Index
9779: sv: sv: Vejerbod i H-omr.? (27-06-2003 15:02:20) (svar på 9764)
Freddy O. Christensen (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 212.130.0.114)
Har lige fået vejet i Århus. Og jeg var nødt til at pille noget af for at komme under 2 tons med min RR. Og efter pigens udmeldinger var hun da ret ligeglad med hvordan bilen så ud. Hun havde set biler uden sæder og ruder!

Sjovt at Motorokontoret ikke har en liste over vejere.

Men de sender mig osse altid forkerte registreringsattester så...
Index
9783: sv: sv: sv: Vejerbod i H-omr.? (27-06-2003 15:22:46) (svar på 9779)
S. Vels (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 217.157.204.130)
Med det jeg kan pille af min skrabede 109'er, vinder jeg ikke ret mange kilo. Jeg vil kunne læsse et sted mellem 800-1000 kg.
Det må være nok til at jeg kan køre min dyrebare samling af brugte udstødninger på containerpladsen.

Motorkontoret er en del af Staten.
Det er ikke statens problem, hvordan ejeren får vejet sin bil. Ergo har de ikke en sådan liste. Man kan bare håbe, at Motorkontoret kopierer Bilinspektionens charmeoffensiv.

Iøvrigt burde synshallerne have en brovægt. Så kunne tallene stryge direkte ind i deres nye computersystem og spare os alle for en masse bøvl. Der må kunne findes penge til det, med det overskud på 200 mio. de ligger inde med.


Med venlig hilsen
S. Vels
Index
9786: sv: sv: sv: sv: Vejerbod i H-omr.? (27-06-2003 16:41:41) (svar på 9783)
Freddy O. Christensen (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 212.130.0.114)
EDB?? De står og taster vægt og konvertering til diesel ind på pc'en og alligevel får jeg gang på gang de forkerte papirer. Og man skal jo indsende papirerne hver gang. Så det er temmelig bøvlet.
Index
9788: sv: sv: sv: sv: sv: Vejerbod i H-omr.? (27-06-2003 20:38:17) (svar på 9786)
S. Vels (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 217.157.204.130)
Papirløse forhold er ikke helt papirløse endda.

Jeg mente at brovægten burde kunne fortælle computeren vægten, uden at tallene blev forvansket af et upåregneligt mellemled mandag morgen.

Konvertering burde kunne klares med et museklik. Hvor mange brændstoffer er der at vælge imellem?.

Men der kommer nok til at gå nogen tid, før denne (for embedsmænd) fremtidsvision realiseres. Indtil da er enhver interaktion med en statstjenestemand Don Quixote's kamp mod vindmøllerne.

Med venlig hilsen
S. Vels
Index
9790: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Vejerbod i H-omr.? (27-06-2003 22:16:47) (svar på 9788)
Freddy O. Christensen (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 80.198.31.87)
Jeg fatter heller ikke hvorfor de så overhovedet taster drivmiddel og vægt ind? Hvad bliver det brugt til?

Men iøvrigt var synsfolkene i særdeleshed venlige. Dem klager jeg ikke over i denne forbindelse. Min Sierra fik en langt hårdere tur for 2 år siden.
Index
9793: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Vejerbod i H-omr.? (28-06-2003 11:40:03) (svar på 9790)
S. Vels (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 195.47.157.215)
Drivmiddel og vægt er to ting, som har graverende indflydelse på de afgifter, som opkræves af den hårdt plagede bilist. Det er op til synshallen at konstatere den slags ved selvsyn. Motorkontoret kigger jo ikke på bilerne.

Moderne biler er mere avancerede end en gammel LR. Vi kan snildt slippe afsted med at svejse en lap på hjulophænget fordi det hele er så simpelt og stabilt. På Sierra'en med McPhersonophæng i formbukket plade er reparationer en mere kompliceret sag.
Udover den tekniske side af sagen, er der også det faktum at vi der ager med stude ikke optræder særlig meget i statistikkerne.
Køretøjets kinetiske energi forøges jo med kvadratet på hastigheden (2=4, 4=8 etc).
Så generelt er synsmanden mere overbærende over for os.

Med venlig hilsen
S. Vels
Index
9814: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Vejerbod i H-omr.? (30-06-2003 03:05:02) (svar på 9793)
Paul Sehstedt #0027, reg. sjy (medlem) (ip-adr: 80.161.32.214)
Sikken megen skriveri om en vejerbod... nå, forslaget om en brovægt ved hver synshal er vel noget fantasifuldt.. det ville koste en bondegård og statens overskud ved Bilinspektionen forsvinde ud i asfalten til ikke ret megen nytte. De fleste bliver er standardiseret og følger disse papirer... Men een ting er sikkert. motorkontorene er håbløst forældet i edb og sagsbehandling... det er mildest talt en katastrofe, som Rigspolitichefen ikke vil gøre noget ved. Personlet bliver stresset og småsur. Og så ansættes ikke de mest lyse hoveder i statens tjeneste. Ellers ville vort samfund fungere væsentligt bedre !
Index
9781: sv: sv: Vejerbod i H-omr.? (27-06-2003 15:14:14) (svar på 9764)
S. Vels (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 217.157.204.130)
Det var netop det den var. PU m. ruf.
Nå, men fandt en vejerbod i Kbh. som er kongelig måler og autoriseret vejer etc etc. Det må være godt nok.

Med venlig hilsen
S. Vels
Index
10256: sv: Vejerbod i H-omr.? (30-07-2003 22:48:17) (svar på 9758)
Søren Andersen #5422, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 195.47.140.109)
farum sten og grus der kan du få vejet den..