tilbage

Land Rover Forum  

Index
9925: Land Rovere spilder IKKE olie i hele verden (05-07-2003 11:03:48)
S. Vels (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 217.157.204.130)
Jeg ser med stor bekymring på de løse rygter og udokumenterede påstande der i disse dage fyger i forum. Rygter der kan give næring og styrke til oppositionen - dem med fodformede sko, cykelhjelme og muleposer med påskriften "[Bynavn] - Grøn by".

Engelske biler spilder IKKE olie. Pakdåser på disse køretøjer er for en stor dels vedkommende lavet af naturgummi, der efter en tilkørselsperiode på ca. 10-15 minutter, skaber en åbning der tillader udsivning. Med god grund. Efterhånden som olien bruges, vil den blive returneret til jorden, hvor den kommer fra. Vi LR ejere levere dermed de lånte ressourcer tilbage til naturen. Det kan vi være stolte af.

Har man forvildet sig ind på makademiserede veje, bidrager vi iøvrigt til den vejbelægning som i høj grad er lavet af slam fra raffinaderierne. Vi tilfører således generøst den fine motor-/gearolie til en forædling af rigets amtslige og kommunale vejbelægninger. Det burde man kvittere for med en afgiftsnedsættelse. Men som vi ved, er der ingen retfærdighed til.

Hvis ordningen skal være en succes, bør vi nok råde befolkningen til at koge de lette petrokemiske sammensætninger fra, før grundvandet anvendes til drikkevand.


Med venlig hilsen
S. Vels
Index
9968: sv: Land Rovere spilder IKKE olie i hele verden (06-07-2003 18:43:23) (svar på 9925)
Michael Intile (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 80.63.131.14)
Ja hvad er det for noget pjat, min LR spilder ikke en dråbe (på nær når jeg står og skifter oliefilter på en villavej og taber det gamle oliefilter ØV ØV) (-:
Mvh. Michael