tilbage

Land Rover Forum  

Index
9955: INGEN BILER PÅ TRÆFpladsen (06-07-2003 11:26:29)
Erik Jørgensen #1594, reg. nvs (medlem) (ip-adr: 80.199.161.189)
Jeg har talt med Michael Whitmarsh reg. FYN.at vi IKKE må have biler holdende ved telt/campvogn.Det er ikke oplyst nogen stedder på nettet eller i OASEN.De skal holde på en P. plads i nærheden.Grundet brandmyndigheder og for lille plads.
Index
9956: sv: INGEN BILER PÅ TRÆFpladsen (06-07-2003 11:41:13) (svar på 9955)
Paul Sehstedt #0027, reg. sjy (medlem) (ip-adr: 80.161.32.214)
Det er en kedelig meddelelse, for det stjæler lidt af hyggen. MEN det er meget godt, at sikkerheden sættes i højsæde ! Jeg når desværre ikke til Landsstævnet, men ønsker alle deltagere en hyggelig uge.
Index
9960: sv: sv: INGEN BILER PÅ TRÆFpladsen (06-07-2003 15:28:56) (svar på 9956)
Verner / 451 (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 80.196.242.68)
Hej Paul.

Ja, nu er det ærgerligt at du ikke kan deltage, for hvis du kunne/gjorde, så tror jeg helt bestemt at du ville være (mere) ked af det.
Er det sådan at de der har tagtelt gerne må køre ind på pladsen, og vi andre ikke må?
Jeg vil nu nærmere mene at rigtigt meget af hyggen forsvinder, da det er sådan, at det er bilerne der samler os. Havde jeg vidst dette, er jeg ikke sikker på at jeg ville have tilmeldt os.
Vi kommer med 2 hunde, som vi havde regnet med kunne sidde i bilen en gang imellem, men de kan måske slet ikke komme ind på pladsen?

Kære region Fyn; hvis det vi har læst er sandt, så gå lynhurtigt i tænkeboks og find en anden (bedre) løsning.

Vi kommer over og kigger, da vi har tilmeldt os og har betalt, og så må vi tage den derfra.

Håber der bliver en god løsning. (Evt. at vi alle kan være på p-pladsen :-)

Mvh.
Verner / 451.
Index
9967: sv: sv: sv: INGEN BILER PÅ TRÆFpladsen (06-07-2003 18:30:04) (svar på 9960)
Christian Ballisager #5537, reg. øjy (medlem) (ip-adr: 212.242.193.77)
Hej Verner og alle andre,
Jeg bakker fuld op om dit forslag om en hurtig fynsk tænkebox mht. en alternativ løsning.

Hej
Christian - 5537 - Århus
Index
9959: sv: INGEN BILER PÅ TRÆFpladsen (06-07-2003 15:02:51) (svar på 9955)
Jon Poulsen #5361, reg. sjy (medlem) (ip-adr: 195.47.130.34)
Hvad gør vi der har mont. tagtelt???
Jon.
Index
9964: sv: INGEN BILER PÅ TRÆFpladsen (06-07-2003 18:13:00) (svar på 9955)
Anders Jensen (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 212.88.66.221)
ærlig talt... hvad har i gang i på fyn?
vi må vel betegnes som værende en bil klub eller hvad? det må jo være sådan at det er bilerne der er samlings punktet ved træf og arrangementer, så at bilerne ikke kan være med på pladsen må betegnes som en stor fejl. man holder jo hellere ikke koncert hvor høj musik ikke accepteres vel? hvad så når vi kommer der over? har i så flere overraskelser i ærmet i form af evt. forbud mod dyr,børn,øl,spiritus og kørsel i terræn. Det er trist at efter man har betalt at alle de "praktiske" oplysninger kommert frem.
Anders 5891
Index
9972: sv: INGEN BILER PÅ TRÆFpladsen (06-07-2003 20:07:25) (svar på 9955)
Jørgen Lundrup Regionsleder, reg. fyn (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 192.38.163.36)
Kære allesammen!

Det er desværre rigtigt, som det fremgår af flere indlæg, at vi til stævnet har måttet forvise bilerne til et nærliggende græsareal. Dog er køretøjer der benyttes til at overnatte i eller på af brandmyndighederne defineret som campingvogne.
Netop brandmyndighederne er vores problem i denne sag: for to år siden kom der nye bestemmelser, som fastslår, at hvis man har en campingvogn, skal der være tre meter til bilen og igen derefter tre meter til næste enhed; denne bestemmelse kan vi desværre ikke se bort fra. Samtidig har tilmeldingsmønsteret været meget imod os, idet vi da tilmeldingsfristen faktisk var udløbet, havde ca. 60 medlemsnumre. Vi lagde en del numre til, og beregnede at med det areal, der var til rådighed sagtens kunne overholde nævnte bestemmelse. Men - og det er vi altså rigtig glade for - nu er vi oppe på 121 medlemsnumre. Så skal vi alle kunne være her, må vi finde os i, at vi skal gå en lille tur for at klappe bilen, det fortjener den jo!

Vi ser frem til et rigtig godt landsstævne - trods alt!

Venlig hilsen
Jørgen Lundrup
Regionsleder Fyn
Index
9973: sv: sv: INGEN BILER PÅ TRÆFpladsen (06-07-2003 20:35:56) (svar på 9972)
Michael Intile (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 80.63.131.14)
Ja ja de s..... brandmyndigheder. Jeg er efterhånden kommet til den antagelse at kvalifikationskravet til folk der bliver ansat for at revidere brandkrav/ bestemmelser er, at de skal have en IQ på UNDER 0,4. hvis man f.eks sammenligner brandkrav for husbyggeri i Danmark og Sverige ligger disse lysår fra hinanden uanset at svenskerne i alle andre forhold må betegnes som MEGET strikse.
Mvh. Michael
Index
9974: sv: sv: sv: INGEN BILER PÅ TRÆFpladsen (06-07-2003 20:43:48) (svar på 9973)
Jørgen Lundrup Regionsleder, reg. fyn (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 192.38.163.36)
Hej Michael!

Det er nemlig rigtigt at kravene er meget strikse, selv om der er vældig mange gode argumenter imod dem (og de har også været fremført) men vi må erkende, at det ikke er DLRK der skriver reglerne, så vi må rette os efter dem der gælder nu. Men det var måske en ide, om nogle Land Rover folk blev placeret, hvor de kunne få de regler ændret!!??

Venlig hilsen
Jørgen Lundrup
Regionsleder reg. Fyn
Index
9976: sv: sv: INGEN BILER PÅ TRÆFpladsen (06-07-2003 21:55:20) (svar på 9972)
Erik Jørgensen #1594, reg. nvs (medlem) (ip-adr: 80.199.161.189)
Er der ingen mulighed for at indrage den omtalte græsmark til camp.Hvis problemet er strøm kan folk selv vælge: bil + campvogn/telt sammen UDEN strøm eller camp MED strøm MEN INGEN Land Rover.
Prøv og finde en løsning inden folk der ikke er bekendt med debatten her på siden ankommer imorgen.
Hilsen Erik 1594 Regled NVS
Index
9978: sv: sv: sv: INGEN BILER PÅ TRÆFpladsen (06-07-2003 22:31:23) (svar på 9976)
Jørgen Lundrup Regionsleder, reg. fyn (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 192.38.163.36)
Hej Erik!

Vi har faktisk lige fra vi blev klar over folks begejstring over at tage til Fyn nåede ind det røde felt forsøgt at få det igennem, som vi jo også selv gerne ville: have den kære kasse med på campen inden for arms længde; men vi kan kun i MEGET begrænset omfang (8 enheder!)bruge "græsmarken". Vi har mulighed for at anvende en anden mark, men det er rigtigt, her er der ingen strøm! - og hvad næsten værre er: de der kommer først er det så også dem, der har valget, hvad med de næste?
Tro mig, vi arbejder stærkt på at alle skal kunne være tilfredse, men ingen af os er altså brandchef i Odense Kommune!

Venlig hilsen
Jørgen Lundrup
Regionsleder reg. Fyn
Index
9980: sv: sv: INGEN BILER PÅ TRÆFpladsen (06-07-2003 22:50:13) (svar på 9972)
Sune Gasberg #6280, reg. øsj (medlem) (ip-adr: 80.63.251.10)
Må indrømme at jeg efter at have læst denne streng er blevet lidt skuffet..

Som medlem af en bilklub (som jeg går ud fra at det er) er min holdning også(s'følig) at det er bilerne det handler om, og derfor også burde være grundlag og samlingspunkt.

Havde jeg vidst dette inden jeg tilmeldte mig, blev deltagelsen fra min side nok også overvejet lidt nærmere..

Ydermere har jeg ledt efter den der sidste tilmeldingsfrist, og syntes ikke at kunne finde den her på nettet.(havde en formodning om at det stod på siden med "Tilmelding/Priser") Men det kan da også være mig der har overset det.

Min personlige løsning på dette problem ville måske være at campingvognen blev "forvist" til den kedelige P-plads og min bil og jeg tilbragte dagtimerne på træfpladsen, sammen med de andre BILER og glade mennesker...
At skulle sove andetsteds er vel til at overleve.., Og strømen har en meget mindre betydning da det ikke er en luksus-ferie jeg har tilmeldt mig.

Håber på en god løsning, så alle vender hjem med smil på læben og gode minder om DLRK Landsstævne 2003

Med forventningsfuld LR hilsen

Sune Gasberg