Land Rover Forum

Svar på indlægget:

For sen indsprøjtning af diesel. (31-08-2010 10:36:19)
Rasmus Ege Olesen #6253, reg. fyn
God formiddag forum.

Jeg har en temmelig kraftig røgudvikling fra min SIII D. røgen har en lidt grålig farve og jeg antog at den nog trak motor olie gennem forbrændingen.
Det skal lige siges at motoren er købt gennem en fra klubben og skulle være renoveret af forsvaret og sat på lager til den kom i min bil. Jeg har kørt ca. 55.000 over de sidste syv år og renoveret topstykke for to år siden.
Til trods for røgen bruger bilen ikke synderligt med olie. Jeg sendte derfor bilen til trykprøvning på et Bosch værksted i Odense. jeg har nu fået resultatet tilbage og cylinder et til tre ligger på lidt over 20 bar mens den fjerde ligger på omkring 22 bar. Umiddelbart syntes jeg jo at det er ganske udmærket, og stemmer også overens med det lave olieforbrug. Værkstedet forslog at det kunne være for sen indsprøjtning af diesel. Og da min pumpe er sat til så tidlig indsprøjtning som muligt, vurderede de at det nok var min pumpe der skulle skilles ad.

Jeg tænkte så at hvis taktkæden er slidt kan det vel også medvirke til for sen indsprøjtning.
Spørgsmålet er så om jeg kan kontrollere om der er slør i forbindelsen mellem krumtap og knast uden at skille det hele ad. Eventuelt med et måleur på ventilløfteren.?
Det ville jo være ærgeligt at bekoste en pumpe renovering vis det viser sig at pumpen ikke fejler noget.

LR SIII Hilsen REO
Du skal være logget ind for at kunne vedlægge billeder.
Indtast første bogstav i ordet "olietryk"
Retningslinier for indlæg i Land Rover Forum #07, 22. september 2014
  • Rover Forum er et forum for Dansk Land Rover Klub og andre Land Rover-interesserede der søger hjælp og vejledning i alle tænkelige forhold, der vedrører det at have en Land Rover.
  • Brug Rover Forum til at få svar på dine spørgsmål - eller hjælp andre til at få svar på deres.
  • Brug ikke Rover Forum til "snik-snak". Rover Forum er ikke en chat.
  • Hold en sober tone!
  • Tal pænt i god tone med respekt for andre.
  • Brug skrift-sprog - ikke tale-sprog (fyld ikke dit indlæg op med smileys, sms-forkortelser, o.lign.)
  • Skriv ikke hele dit indlæg med STORE BOGSTAVER. Så lyder det som om du råber.
  • Personlige angreb, ukvemsord og tilsvininger accepteres ikke.
  • Hold tråden/emnet. Når du svarer på indlæg, så hold dig til det aktuelle emne/spørgsmål. Start en ny tråd, hvis du har kommentarer som ikke relaterer sig til det oprindelige emne.
  • Enhver form for forsøg på køb/salg/bytte accepteres ikke i Rover Forum - brug istedet Rover Børsen eller kontakt folk direkte.
  • Indlæg oprettet i falsk navn accepteres ikke.
  • Indlæg der overtræder eller opfordrer til overtrædelse af gældende dansk lov accepteres ikke.
  • Indlæg der indeholder links til download af ulovligt materiale accepteres ikke.
  • Indlæg kan af en administrator blive flyttet til andre emner, hvis det skønnes hensigtsmæssigt.
  • Indlæg kan af en administrator blive markeret som "Kun for medlemmer".
Indlæg i Rover Forum der ikke overholder ovenstående retningslinier vil uden varsel og advisering blive slettet af en af Rover Forums administratorer.