Land Rover Forum

Svar på indlægget:

Import af norsk 109 s3, og 300 TDI R380 konvertering (11-09-2010 15:16:21)
Lars Søberg Andersen #8620, reg. nsj
Hej DLRK!

Jeg har en norsk exmilitær serie 3 109 hardtop fra -74.

Jeg ønsker at importere denne til Danmark (bor her), og i den forbindelse er der nogle problemstillinger, som I måske har nogle meninger om.

Først: For at en bil skal kunne importeres som veteran, så skal den være i original stand, ikke?

Jeg planlegger at bygge om til 300TDI, med R380 kasse, og serie 3 transfer.
I Norge er dette fullt muligt at få godkendt, da bilen, pånær dens 2,25B, har One Ton spec.

1)Hvordan vil dette gå i Danmark?
-Altså: Skifte motor i Norge, og derefter importere til Danmark
-udelukker dette veteran registrering?

2)Importere til DK i original stand. Og derefter bygge om.
Her har jeg nogle spørsmål til Jer:

Jeg har forstået det slik, at i DK må man ikke overskride 20 procent effekt økning ved modificering/ombygning.
Men er der ikke også noe der heder noget i rætning af; -med mindre bilen har samme spec. som samme bil leveret med en større motor...? I dette tilfælde One-ton modellen, med V8. Og da skulle vel en 300 TDI være til at overkomme?
Men ikke mindst; hvad har dette at betyde for afgifter osv.
Hvad siger I?
Mvh
Lars, København
DLRK/NLRK

Lige lidt fakta om norsk ex mil landrover:

-alle(ca 900-1100 stk) er 109 hardtop fra -74 -75, 24volt FFR, alle med 2,25 bensin.
-undervognen er one-ton, med heavy duty/mili chassis, med 24 splines salisbury for og bag, one ton bremse, extra heavy duty fjedre, one ton/militær gear og transfer.

Se links:
http://www.hmkf.no/public.aspx?pageid=63093
www.lrforum.com/forum

Du skal være logget ind for at kunne vedlægge billeder.
Indtast første bogstav i ordet "vippearm"
Retningslinier for indlæg i Land Rover Forum #07, 22. september 2014
  • Rover Forum er et forum for Dansk Land Rover Klub og andre Land Rover-interesserede der søger hjælp og vejledning i alle tænkelige forhold, der vedrører det at have en Land Rover.
  • Brug Rover Forum til at få svar på dine spørgsmål - eller hjælp andre til at få svar på deres.
  • Brug ikke Rover Forum til "snik-snak". Rover Forum er ikke en chat.
  • Hold en sober tone!
  • Tal pænt i god tone med respekt for andre.
  • Brug skrift-sprog - ikke tale-sprog (fyld ikke dit indlæg op med smileys, sms-forkortelser, o.lign.)
  • Skriv ikke hele dit indlæg med STORE BOGSTAVER. Så lyder det som om du råber.
  • Personlige angreb, ukvemsord og tilsvininger accepteres ikke.
  • Hold tråden/emnet. Når du svarer på indlæg, så hold dig til det aktuelle emne/spørgsmål. Start en ny tråd, hvis du har kommentarer som ikke relaterer sig til det oprindelige emne.
  • Enhver form for forsøg på køb/salg/bytte accepteres ikke i Rover Forum - brug istedet Rover Børsen eller kontakt folk direkte.
  • Indlæg oprettet i falsk navn accepteres ikke.
  • Indlæg der overtræder eller opfordrer til overtrædelse af gældende dansk lov accepteres ikke.
  • Indlæg der indeholder links til download af ulovligt materiale accepteres ikke.
  • Indlæg kan af en administrator blive flyttet til andre emner, hvis det skønnes hensigtsmæssigt.
  • Indlæg kan af en administrator blive markeret som "Kun for medlemmer".
Indlæg i Rover Forum der ikke overholder ovenstående retningslinier vil uden varsel og advisering blive slettet af en af Rover Forums administratorer.