Land Rover Forum

Svar på indlægget:

sv: sv: Intercooler på 2.5 TD? (01-08-2003 10:33:46)
Claus Kjøller
Hej Morten

Næh...umiddelbart kan jeg ikke se at du har det store behov for en intercooler på din motor. Som du selv skriver, er det jo ikke en racerbil du har brug for, men et pakæsel, så med mindre du vil have noget mere udstyr der kan gå i stykker på turen så......

Med hensyn til KN filter er jeg dybt uenig med Michael Intile. Nu véd jeg godt nok ikke hvilke test det er Michael henviser til, men over 10 års praktisk erfaring med filtre af KN typen
(KN er jo kun et firmamærke), har overbevist mig om fortræffeligheden ved konstruktionen.
Motoren får som minimum den samme mængde luft som ved et konventionelt filter, men med færre partikelurenheder hvilket er særligt vigtigt ved en turbomotor. I de fleste tilfælde får motoren nemmere ved "at trække vejret"

Derudover har KN filtertypen den store fordel at det kan genbruges igen og igen. Det renses og imprægneres med specialolie og er så klar til en ny omgang. Til daglig kan det blot renses med en stiv børste når det er blevet gråt/gult af sand o.lign.

Jeg vil anbefale dig at kontakte Jan og Ole hos Off-Road Teknik, de er importører af KN filtre ( og gamle Land-Rover folk). Jeg har ikke deres nummer, men det kan du sikkert finde et andet sted.

mlrh
Claus /1105
Du skal være logget ind for at kunne vedlægge billeder.
Indtast første bogstav i ordet "bremsebakke"
Retningslinier for indlæg i Land Rover Forum #07, 22. september 2014
  • Rover Forum er et forum for Dansk Land Rover Klub og andre Land Rover-interesserede der søger hjælp og vejledning i alle tænkelige forhold, der vedrører det at have en Land Rover.
  • Brug Rover Forum til at få svar på dine spørgsmål - eller hjælp andre til at få svar på deres.
  • Brug ikke Rover Forum til "snik-snak". Rover Forum er ikke en chat.
  • Hold en sober tone!
  • Tal pænt i god tone med respekt for andre.
  • Brug skrift-sprog - ikke tale-sprog (fyld ikke dit indlæg op med smileys, sms-forkortelser, o.lign.)
  • Skriv ikke hele dit indlæg med STORE BOGSTAVER. Så lyder det som om du råber.
  • Personlige angreb, ukvemsord og tilsvininger accepteres ikke.
  • Hold tråden/emnet. Når du svarer på indlæg, så hold dig til det aktuelle emne/spørgsmål. Start en ny tråd, hvis du har kommentarer som ikke relaterer sig til det oprindelige emne.
  • Enhver form for forsøg på køb/salg/bytte accepteres ikke i Rover Forum - brug istedet Rover Børsen eller kontakt folk direkte.
  • Indlæg oprettet i falsk navn accepteres ikke.
  • Indlæg der overtræder eller opfordrer til overtrædelse af gældende dansk lov accepteres ikke.
  • Indlæg der indeholder links til download af ulovligt materiale accepteres ikke.
  • Indlæg kan af en administrator blive flyttet til andre emner, hvis det skønnes hensigtsmæssigt.
  • Indlæg kan af en administrator blive markeret som "Kun for medlemmer".
Indlæg i Rover Forum der ikke overholder ovenstående retningslinier vil uden varsel og advisering blive slettet af en af Rover Forums administratorer.