Hej
Her i weekenden fik Amanda (min 90” 300 tdi fra ’95), pludselig en bremselængde som Emma Mærsk og bremsepedalen kan bruges til at træne bænkpres. Så nu er den dømt til carporten.
Så, defekt vakuumpumpe… Har pillet slangen af oppe ved vakuumbeholderen og der var nul sug i den, hvilket klart forstærker mistanken. Jeg mangler dog at prøve ved pumpen også, men det blev for koldt at rode mere med det.
Et par spørgsmål:
Det der undrer mig er at jeg kan se den tidligere ejer har skiftet pumpen for 26.000 km og 2 år siden. Det er en Wabco model der er sat i. Kan det virkelig passe at den ryger så hurtigt af sig selv – eller er der noget andet der kan få den til det?
Har i nogen erfaringer med de forskellige fabrikater der findes. Den billigste er vist denne (
http://tinyurl.com/29buqsh) – men er det en "juks"-kvalitet?
Det fremgår ikke af Workshop Manual at man skal tappe olien af før man piller pumpen af, men den sidder noget langt nede. Kan det passe man bare skruer den uden videre?
Vh.
Per, der næsten har fået tøet fingrene op igen.