Land Rover Forum

Svar på indlægget:

sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Problemknusning efterlyses (08-02-2011 14:10:38)
Morten Dam #6034, reg. nvsj
Min gode Dr. Pause

- du kan roligt lade brødbilen blive stående og sætte dig til at knække gåder, for problemet er løst.

Til almen orientering:

”Hr. Bolt“ er flyttet hjemmefra og er nu at betragte som husvild.
Og hvorledes slap jeg så af med den besværlige lejer i Vandpumpehuset?
Joh, først blev sommerhatten varpet af ”Hr. Bolt“ med en rask sliben i en passende vinkel.

Efterfølgende fik herren trukket en sekskantet fjollehue ned over knoppen og ”brændt“ fast. Dernæst blev der skruet op for stuetemperaturen i herrens appartement.

Der er ingen tvivl om, at herren kunne mærke ”jorden“ brænde under sig.
Stædig, anløben og tæret klamrede ”Hr. Bolt“ sig imidlertid til sit gevind, og nægtede at forlade sit lukaf.

Så blev fjollehuen udskiftet med en større og lidet flatterende narrehat, og med forøget pres og stuetemperatur lykkedes det at få den modstræbende ”Hr. Bolt“ til at indse, at det var et ret betydeligt forehavende, han havde indladt sig på.

Rustrød af vrede forlod ”Hr. Bolt“ til sidst sit domicil i Vandpumpehuset, der fik samtlige gevind frisket op med kobberfedt.

Tilbage stod opgaven med at forklare årsagen til hele miseren, hvorfor skovlhjulet i pumpehuset kørte i en anden vinkel end remskiven udenpå huset.

Et raskt snit med vinkelsliberen afslørede et knastørt nåle- og kugleleje, der havde roteret sig selv til døde, så skiven havde kastet drivremmen fra sig, hvorefter denne snørrede sig om propellen, hvorefter betjeningen af såvel vandpumpe som generator og servopumpe blev indstillet.

Heldigvis uden at afstedkomme endnu større fuore.

Og det var så historien om ”Hr. Bolt“, der flyttede hjemmefra.

Mange tak for gode input og moralsk oprustning fra alle Jer gæve folk derude i det civiliserede vildnis.

Morten - nu selvbestaltet vandpumpe-doktor.

Du skal være logget ind for at kunne vedlægge billeder.
Indtast første bogstav i ordet "dieselpumpe"
Retningslinier for indlæg i Land Rover Forum #07, 22. september 2014
  • Rover Forum er et forum for Dansk Land Rover Klub og andre Land Rover-interesserede der søger hjælp og vejledning i alle tænkelige forhold, der vedrører det at have en Land Rover.
  • Brug Rover Forum til at få svar på dine spørgsmål - eller hjælp andre til at få svar på deres.
  • Brug ikke Rover Forum til "snik-snak". Rover Forum er ikke en chat.
  • Hold en sober tone!
  • Tal pænt i god tone med respekt for andre.
  • Brug skrift-sprog - ikke tale-sprog (fyld ikke dit indlæg op med smileys, sms-forkortelser, o.lign.)
  • Skriv ikke hele dit indlæg med STORE BOGSTAVER. Så lyder det som om du råber.
  • Personlige angreb, ukvemsord og tilsvininger accepteres ikke.
  • Hold tråden/emnet. Når du svarer på indlæg, så hold dig til det aktuelle emne/spørgsmål. Start en ny tråd, hvis du har kommentarer som ikke relaterer sig til det oprindelige emne.
  • Enhver form for forsøg på køb/salg/bytte accepteres ikke i Rover Forum - brug istedet Rover Børsen eller kontakt folk direkte.
  • Indlæg oprettet i falsk navn accepteres ikke.
  • Indlæg der overtræder eller opfordrer til overtrædelse af gældende dansk lov accepteres ikke.
  • Indlæg der indeholder links til download af ulovligt materiale accepteres ikke.
  • Indlæg kan af en administrator blive flyttet til andre emner, hvis det skønnes hensigtsmæssigt.
  • Indlæg kan af en administrator blive markeret som "Kun for medlemmer".
Indlæg i Rover Forum der ikke overholder ovenstående retningslinier vil uden varsel og advisering blive slettet af en af Rover Forums administratorer.