sv: sv: sv: sv: sv: Faktorernes uorden (04-11-2011 14:35:30)
Niels Erik Lysebjerg Hansen #7732, reg. fyn
Hej Jakob
Ja jeg har siddet og læst lidt mere på den før-nævnte sag.
--------------
I følge Lands-skatteretten fremgår det af "registreringsafgiftsloven, jf. lovbekendtgørelse nr. 977 af 2. december 2002, §7a stk 2 følgende:
Køretøjet skal efter genopbygningen svare til det i registreringsattesten omhandlede køretøj. Der må således ikke ske ændringer med hensyn til køretøjets fabrikat, model, type og årgang.
Udskiftning af køretøjets motor, eventuelt til en motor med anden drivkraft, må ikke indebære en effektforøgelse på over 20 pct. i forhold til køretøjets originale motoreffekt.
Genopbygningen af køretøjet skal være udført ved anvendelse af reservedele, (...)fra automobilforhandlernes og -værkstedernes lagre af nye reservedele, eventuelt med tilsvarende brugte reservedele. Der må ikke anvendes nyt reservedelskarrosseri, chassis eller -stel. Der må heller ikke fra et andet køretøj anvendes karrosseri, chassis, stel eller større del af disse komponenter end de nævnte reservedele
-------------
Så den med 200TDi motoren var altså ikke helt rigtig, men heller ikke helt forkert. Man må altså ikke forøge motoreffekten med mere end 20%, på den anden side, står det ikke noget om at man ikke må lægge en anden motor i. Tværtimod. Men den må altså ikke overstige 20% af den originale.
Men man må specifikt ikke ændre karrosseri, chassis, eller større dele af samme. Ikke uden at den bliver afgiftberigtiget. Og man kan nok ikke få en RRC med et RRC P38 karosseri godkendt som veteran.
Men det er en jungle af regler og Skat' medarbejdere kan heller ikke altid finde ud af dem :-S
Mvh Niels