sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Rygende TD5 - hvorfor? (25-11-2011 20:09:43)
Paul Sehstedt #0027, reg. sjyl
Nu har jeg ikke lige TD5 manualen/eksplosionstegning præsent, men fra andre femcylinder maskiner findes en opsætning, der hedder 4 gløderør i blokken og eet i indsugningen. Det sidste for at opvarme indsugningsluften, så der ikke lægges røgslør ud efter start.
Men, Morten, min gode ven og kollega: jeg hæfter mig ved det vandtab, du indledningsvis skrev om, så jeg vil fortsat være enig med mig selv om, at det er vand, som smutter ud ad udstødningen.
Skulle det være topstykket, der er revnet - hvilket ikke er usædvanlig - så få et performance cylinder head hjem fra Turner... www.turnerenigneering.... Det skulle give mere spark og brændstofbesparelse! Se deres website!
Men jeg vil håbe for dig, at det er nogen billigere fejl!
Cheers, my friend!
(Har lige fået en 'Balvenie DoubleWood, 12 years, single malt' - som nogen kaldte for udrikkelig, men det er himmelske dråber!)