Land Rover Forum

Svar på indlægget:

sv: sv: sv: sv: sv: Hvad er den værd (20-12-2011 11:45:11)
Niels Erik Lysebjerg Hansen #7732, reg. fyn
Deri har du naturligvis en pointe Verner. Da jeg købte min gamle gule IIa'er var der også flere erfarne LR-folk, der mente at jeg havde givet lige rigeligt for sådan en gammel halvtræt seriebil. Men hva', det var jo bare penge, penge jeg havde afskrevet. Jeg købte jo kun Land Roveren for min fornøjelses skyld, jeg havde ingen forventninger til driftsikkerhed eller at den holdt værdien eller noget.

Alligevel havde jeg dog forinden brugt en hel del tid på at finde ud af, dels hvor mange penge jeg havde råd til at brænde af på sjov og dels hvad sådan nogle gamle biler gik for. Det ville jo trods alt være lidt ærgeligt at brænde en 60-70.000,- af på en lidt træt og knap så original Land Rover, og så bagefter konstatere at med lidt tålmodighed og grundighed kunne man have fået en der var lige så fin for en 30-40.000,-

Da jeg købte min i 2007 var finanskrisen ikke slået igennem endnu og priserne især på veteraner, var forholdsvis høje. Jeg har det klare indtryk at priserne er faldet noget. Og så alligevel. Men jeg synes at Henriks indledende spørgsmål er fuldt ud berettiget. Om ikke andet så for at få en fornemmelse for hvad prisleje sådanne vogne ligger i.

Nu kan det som sagt være svært at prissætte en bestemt vogn ud fra nogle få billeder og det er da muligt at den er sine 45.000,- værd hvis den er i så fin stand som det antydes, og hvis den mulige køber er en militærhistorisk entusiast der drømmer om et originalt militært køretøj, så er det måske ligefrem et tilbud. Jeg mener dog stadig at en gennemsnits lightweight i hæderlig stand og på gule plader og med en 2.25 Diesel handles omkring 35.000,- Det ville i hvert fald være mit udgangspunkt, hvis jeg stod og kiggede på en Lightweight.

Men ellers har i allesammen ret. En handel er en gensidig aftale mellem to parter, så det forudsætter at der i hvert fald ved håndslag er en konsensus. Især synes jeg at den gode Verner slår hovedet på sømmet, når han siger at en handel forudsætter gensidig tillid hos i hvert fald den ene part. :)

Happy Holidays.

Mvh Niels
Du skal være logget ind for at kunne vedlægge billeder.
Indtast første bogstav i ordet "torpedo"
Retningslinier for indlæg i Land Rover Forum #07, 22. september 2014
  • Rover Forum er et forum for Dansk Land Rover Klub og andre Land Rover-interesserede der søger hjælp og vejledning i alle tænkelige forhold, der vedrører det at have en Land Rover.
  • Brug Rover Forum til at få svar på dine spørgsmål - eller hjælp andre til at få svar på deres.
  • Brug ikke Rover Forum til "snik-snak". Rover Forum er ikke en chat.
  • Hold en sober tone!
  • Tal pænt i god tone med respekt for andre.
  • Brug skrift-sprog - ikke tale-sprog (fyld ikke dit indlæg op med smileys, sms-forkortelser, o.lign.)
  • Skriv ikke hele dit indlæg med STORE BOGSTAVER. Så lyder det som om du råber.
  • Personlige angreb, ukvemsord og tilsvininger accepteres ikke.
  • Hold tråden/emnet. Når du svarer på indlæg, så hold dig til det aktuelle emne/spørgsmål. Start en ny tråd, hvis du har kommentarer som ikke relaterer sig til det oprindelige emne.
  • Enhver form for forsøg på køb/salg/bytte accepteres ikke i Rover Forum - brug istedet Rover Børsen eller kontakt folk direkte.
  • Indlæg oprettet i falsk navn accepteres ikke.
  • Indlæg der overtræder eller opfordrer til overtrædelse af gældende dansk lov accepteres ikke.
  • Indlæg der indeholder links til download af ulovligt materiale accepteres ikke.
  • Indlæg kan af en administrator blive flyttet til andre emner, hvis det skønnes hensigtsmæssigt.
  • Indlæg kan af en administrator blive markeret som "Kun for medlemmer".
Indlæg i Rover Forum der ikke overholder ovenstående retningslinier vil uden varsel og advisering blive slettet af en af Rover Forums administratorer.