sv: sv: sv: Autostol/Isofix Defender (03-09-2012 01:18:29)
lars mondorf
Hej, havde samme problem i min 130". problemet med manglende trepunktssele løste jeg ved at montere et volvo valp sæde i midten da dette er smalt nok fra naturen og volvo ikke sparer på stålet i sine sæderammer. jeg udskiftede den originale stoleryg til en ryg fra en minibus med integreret sele i ryggen ( som de gamle RR-sæder der bare er for brede) For at skabe plads til gearskift og afstand til ruderammen, der formodentlig folder ind i kabinen hvis man skal en tur over taget rykkede jeg hele herligheden bagud således at poden sidder foran varerumsadskillelseslinien, men sædefæstet går gennem gulvet i varekassen boltet til et par ekstra traverser svejst til rammen. Overkill til et barnesæde, men sidegevinst var muligheden for centralmontering af spillet så wiren kan føres under ladet til bagudrettet bjergning eller over ladet hvis man skal komprimere og surre en dynge kvas el.lign. Tøsen fylder 4 om halvanden måned hvorefter hun kan roteres 180 grader og jeg igen får udsyn til højre sidespejl. Varerumsadskillelsen har jeg udvidet til 2/3 af kabinebredden. Der er ikke meget vundet ved bagudvendt barnesæde hvis hun får fars værktøjskasse i hovedet ved en kollision selv om loven kun foreskriver adskillelse bag føreren. Nemt ,billigt og enkelt mvh Lars