Land Rover Forum

Svar på indlægget:

sv: sv: sv: sv: sv: EGR Blanking kit (28-09-2012 11:14:45)
Per Glerup Nielsen #0909, reg. ssj
Hej Anders,

Jo der er nogen der ved bedre, og derfor laver Chrysler i dag bla. en 3,6 L v6 der uden EGR system opfylder de strengste US krav.

By feeding the lower oxygen exhaust gas into the intake, diesel EGR systems lower combustion temperature, reducing emissions of NOx. This makes combustion less efficient, compromising economy and power. The normally "dry" intake system of a diesel engine is now subject to fouling from soot, unburned fuel and oil in the EGR bleed, which has little effect on airflow but can cause problems with components such as swirl flaps, where fitted. Diesel EGR also increases soot production, though this was masked in the US by the simultaneous introduction of diesel particulate filters.[6] EGR systems can also add abrasive contaminants and increase engine oil acidity, which in turn can reduce engine longevity.[7]

Though engine manufacturers have refused to release details of the effect of EGR on fuel economy, the EPA regulations of 2002 that led to the introduction of cooled EGR were associated with a 3% drop in engine efficiency, bucking a trend of a .5% a year increase.[8]

NOX dannes ved mager forbrænding for så stiger temp ved forbrændingen uanset om det er diesel eller benzin, det kan modvirkes ved at øge intercoolingen, og så er den sådan set ikke længere.

Kommer lige fra synshallen røggastest 0,33 den må for en TD5 være 2,18 som der står i motorrummet, + et tillæg ialt 2,68 .

Og så har jeg tillid til mine kilder angående intercooler og NOX.

Så jeg fortsætter min færden uden EGR ventil, og uden partikkelfilter, der jo her heller ikke ville give megen mening da den slipper mindre ud end mange af dem med filter.

Og heldigvis kan vi jo gøre hvad vi syntes er bedst, og der er så mange tørre fakts at forholde sig til, der er mange ting i bilbranchen der ikke giver mening, fordi tingene nogle gange styres andre interesser og lovgivning.

Og du har lov til at mene det ikke holder vand. . . . ., men det ændre ikke ved at EGR skaber sod, og kulde modvirker varme, det er sagens kerne .... og det holder vand ;-)

Med venlig hilsen

Per

Per
Du skal være logget ind for at kunne vedlægge billeder.
Indtast sidste bogstav i ordet "generator"
Retningslinier for indlæg i Land Rover Forum #07, 22. september 2014
  • Rover Forum er et forum for Dansk Land Rover Klub og andre Land Rover-interesserede der søger hjælp og vejledning i alle tænkelige forhold, der vedrører det at have en Land Rover.
  • Brug Rover Forum til at få svar på dine spørgsmål - eller hjælp andre til at få svar på deres.
  • Brug ikke Rover Forum til "snik-snak". Rover Forum er ikke en chat.
  • Hold en sober tone!
  • Tal pænt i god tone med respekt for andre.
  • Brug skrift-sprog - ikke tale-sprog (fyld ikke dit indlæg op med smileys, sms-forkortelser, o.lign.)
  • Skriv ikke hele dit indlæg med STORE BOGSTAVER. Så lyder det som om du råber.
  • Personlige angreb, ukvemsord og tilsvininger accepteres ikke.
  • Hold tråden/emnet. Når du svarer på indlæg, så hold dig til det aktuelle emne/spørgsmål. Start en ny tråd, hvis du har kommentarer som ikke relaterer sig til det oprindelige emne.
  • Enhver form for forsøg på køb/salg/bytte accepteres ikke i Rover Forum - brug istedet Rover Børsen eller kontakt folk direkte.
  • Indlæg oprettet i falsk navn accepteres ikke.
  • Indlæg der overtræder eller opfordrer til overtrædelse af gældende dansk lov accepteres ikke.
  • Indlæg der indeholder links til download af ulovligt materiale accepteres ikke.
  • Indlæg kan af en administrator blive flyttet til andre emner, hvis det skønnes hensigtsmæssigt.
  • Indlæg kan af en administrator blive markeret som "Kun for medlemmer".
Indlæg i Rover Forum der ikke overholder ovenstående retningslinier vil uden varsel og advisering blive slettet af en af Rover Forums administratorer.